Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför då de olika långa kedjorna?Nåt för att spänna runt en stock och dra med?
Verkar logiskt, tusen tack!Det är en björn. För att spänna fast stockar på kälkar.
Hur spänner en den björnen? Märkliga krokar.Det är en björn. För att spänna fast stockar på kälkar.
Den är för klen. Pinnen är ihålig. Jag tror fortfarande att det är en kalvningskedja.Det är en björn. För att spänna fast stockar på kälkar.
Jag tycker det ser ut som ett redskap att spänna kätting med.
Gissar att kalvningskedja på något sätt används när en ko kalvar, men hur?Den är för klen. Pinnen är ihålig. Jag tror fortfarande att det är en kalvningskedja.
Du lindar kedjorna runt kalvens ben. Sen är det som en hävstång. Har aldrig gjort det men det finns säkert filmer på nätet. Jag tycker kedjans krokar på bilden är lite grova för kalvning men pinnen är för klen för en björn.Gissar att kalvningskedja på något sätt används när en ko kalvar, men hur?
Det var nog en kvalificerad gissning.Om jag hade en sådan så skulle jag använda den för att spänna kedjorna på traktordäcken om vintern.
Men jag vet inte om det är rätt.
Den går nog använda till att spänna kätting för olika ändamål där man inte behöver så jättestor kraft.Om jag hade en sådan så skulle jag använda den för att spänna kedjorna på traktordäcken om vintern.
Men jag vet inte om det är rätt.