Vad sitter här??

ishmanda

Trådstartare
Ja som rubriken säger vad sitter här?? :confused:(inom det rödmarkerade området)
25759268.jpg

Kom ut till Wille i går och tog inhonom och tömkörde lite.
Han var lite knackig i skritt och haltade vänster bak i trav, tömkörde ca 5min och travade för att se om det va underlaget eller om han var halt. Tog in honom i stallet igen och han blev bara haltare och haltare. Klämde och kände och kom fram till att det satt på skanken v.bak, lyfta på benet när vi klämde på utsidan. Ja ja täkte jag han har säkert sträckt sig, släppte ut honom i hagen igen och hästen rör sig knappt......Stall ägaren kom ut och kände igenom honom (hon jobbar som hästvårdare hos veterinär Jonas Tornell så han vet en del) hon trodde det bara var mjukdel för hon kände ingen fraktur eller något onormal. Så vi betämde oss för att avvakta, för det borde släppa.
När jag kom ut i dag var han fortfarande jätte halt och vilar det benet hela tiden, men öm på insidan (se bilden) i stället. Har rätt ont för han visade tydligt att jag inte fick klämma där, men han är varken varm eller svullen.

Så nu vill jag veta vad ni tror, är det bara en sträckning eller ska jag bli mer orolig??? :confused::confused:

Kommer givetvis ringa vet i morgon. Men tänkte att ni kanske kunde stilla mitt sinne så ja kan sova i natt (är sjukt orolig) :crazy::crazy:

Sv: Vad sitter här??

Han är oskodd, bara 2 år

Tror oxå på en sträckning men är orolig eftersom det blivit värre sen i går......är väl lite övertjänslig :angel::angel:

I kväll när jag var där ute så haltade han inte lika mycke och min sambo
sa att han sprungit och lekt med kompisen i eftermiddags. Så förhoppningsvis har det börjat släppa.

min ponny sträckte sig lindrigt (vet inte riktigt om jag kan kalla det sträckning men iallafall överansträngning) i november i knugglig hage, och hade ont precis där och även på "baksidan" av det området.
han ömade när man berörde området och klämde man så sparkade han. var halt.
blev vila och liten plan hage och på bara några dagar var det mkt bättre och markerade bara lite/var spänd. men rent halt var han inte länge.

dock satte jag igång hans vintervila (han är född 05) på en gång detta hände så han fick vila i 4 veckor, fast han var helt bra efter 2 :).

ok tack för svaren. Hoppas på att det släpper och han inte är lika halt i kväll :grin:

Man lär sig något nytt varje dag.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu vänder jag mig till allvetande buke för att se om ni har några erfarenheter av mitt "problem" eller några tips och ideér... Min vita...
Svar
15
· Visningar
11 969
Senast: simba_112
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Hästvård Hej! För ca en månad sedan blev min häst troligtvis biten av en orm i hagen, för plötsligt var han 2 gradigt halt på HF när jag tog in...
Svar
18
· Visningar
5 875
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka