Vad se ni fram mot i spelväg?

Pigalle

Trådstartare
Ni som spelar tv-spel, vilka spel kommer ni spela under 2011?
Just nu spelar jag Epic Mickey, är på sluttampen i det.
Sen är jag nyfiken på Xenoblade Chronicles, har förhandsbokat det. Släpps den 19 aug. Sen såklart Zelda: Skyward Sword:) Hoppas verkligen det släpps i år.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Till ps3:

BF3
MW3
U3

Kommer bli fint det. De tre släpps inom två månader, så resten av spelåret 2011 är räddat sen.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Spelar inte TV-spel men pc-spel och "väntar på" listan just nu är.
Elder Scrolls V: Skyrim
Elder Scrolls V: Skyrim
Elder Scrolls V: Skyrim
Elder Scrolls V: Skyrim:D
Diablo III
Dragon Age II: Legacy.

Spelas just nu:
Dragon Age II (andra varvet)
Elder Scrolls IV: Oblivion
Lord of The Rings Online
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag längtar också efter Skyrim!
Undertiden håller jag på att spela om Oblivion.

Förutom det spelar jag också DAII emellanåt. :banana:

För en vecka sen förbokade jag The Old republic, hade nog helst sett att Bioware gjort ett KotOR 3, men det ska bli väldigt spännande att utforska den Star Wars världen tillsammans med kompisar. :bump:

Sen ska det bli kul att spela Diablo III, det var länge sen de annonserade att det spelet skulle komma.

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Själv ser jag väldigt mycket fram emot Assassin's Creed Revelations. Efter Brotherhood är jag otroligt nyfiken på fortsättningen!

Spelas just nu (Xbox 360)
Dragon Age: Origins - Awakening
Fable II

Vill spela (Xbox 360)
Dragon Age II
Fable III
Red Dead Redemption
Tales of Vesperia

Spelar även lite Wii då och då, är dock mycket mer förtjust i GameCube-spelen än de till Wii..

Spelas just nu (Wii/GameCube)
Harvest Moon Magical Melody
Fire Emblem - Path of Radiance

Vill spela (Wii/GameCube)
Donkey Kong Country Returns
Super Smash Bros Brawl

Sitter jag ett tag till kan jag säkert komma på fler spel som gömmer sig någonstans i minnet, men de här var alla jag kunde komma på just nu :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jo jag har ständigt 1-3 karaktärer igång i Oblivion. Älskar det men saknar djupet från Morrowind.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Harvest moon magical melody verkar lite kul, se om det går att hitta beg. på Tradera kanske:)
Jag har Donkey Kong Country Returns, kul spel, bitvis rätt svårt men det går att ta hjälp av en "fuskapa" som spelar klart banan om man inte fixar den:p
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Det är riktigt kul men blir väldigt enformigt efter några timmar, så att klara ut hela spelet kommer nog ta mig ytterligare några månader :) Är nog bara på Year 2 ännu.
Spelade Donkey Kong Country till SNES otroligt mycket som liten och det är ju hur svårt som helst ibland! Prövade spela det igen för några minuter sen och blev verkligen förvånad över hur långt jag kom när jag var mindre :crazy: Men det skulle vara spännande att spela igen, sägs ju att det ska vara svårare än DK till SNES :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ok ja haha jag har ju Harvest moon till min Gameboy Advance och där lallar man ju omkring mellan sitt hus och land och staden och det händer ju inte så överdrivet mycket:D
Det är rätt tufft emellanåt nya Donkey, inte omöjligt men mycket precision på vissa banor. Var någon boss som var rätt jobbig och en eller två banor som jag körde "fuskapan" med:D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag har inte spelat klart Morrowind, planen var att jag skulle göra ett försök att göra det precis innan Oblivion kom ut...men det gick inte för jag kunde inte motså frestelsen att börja spela Oblivion i stället. :o

Borde nog göra ett nytt försök, jag har hört flera som tycker att Morrowind är så mycket bättre än Oblivion.



Igår började jag spela om Mass Effect igen, kan verkligen rekommendera både ettan och tvåan.
Det är ett sci-fi-rpg i tre delar, ME3 kommer ut till våren den 6:e mars och det spelet ser jag verkligen fram emot att få spela.
Men spelar samma huvudperson i alla spelen och storyn är så bra!
Om man är nyfiken:
Trailer för Mass Effect

Trailer för Mass Effect 2

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag har spelat Mass Effect 2 och gillade det väldigt mycket. Har inte vågat mig på det förut då jag är lite kinkig medmiljöerna i rollspel. Har lättare för långbågar och tvåhandsvärd än laserpistoler. Men när jag väl kom över det så gillade jag det mycket. Bioware gör ju bra spel.

Ett annat jag kan rekommendera är The Witcher. Samma spelmotor som används Neverwinternights 2 och som används, något upphottad, i Dragon Age.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag trodde inte heller att jag skulle gilla Mass Effect så mycket som jag gjorde, men det är egentligen inte så konstigt för jag gillar sci-fi överlag, också i film- och bokformat.
Knights of the Old Republic är ett spel som jag spelat om ett antal gånger. :)

The Wicher har jag testat både ettan o tvåan, kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag inte fastnar för det, har spelat ett par timmar på bägge för att sen inte ha något sug att återuppta spelandet.
Det är nog inte i min smak helt enkelt, mer äventyr och inte tillräckligt med de rpginslag som jag gillar, med följeslagare, val mellan ont och gott och ett mera avancerat lvl up-system.

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag har ett wii där jag just nu spelar Donkey Kong Returns, köpte det när det släpptes men har fortfarande inte klarat ut det ;P
(Har ifs inte varit så aktiv i spelandet på ett tag men må ju säga att det är riktigt svårt ibland)

Sedan har jag hunnit med och spela bla:
- New Super Mario Bros
- Super Mario Galaxy
- Super Mario Galaxy 2

Sambon har ett PS3 där han (just nu) mest spelar NHL och Grand Turismo 5.

Har även haft ett xbox 360 elite där jag bla hann spela:
- Fable 2
- Obilivion - elder scrolls
- Bioshock

Hade gärna velat hinna spela dessa spel med innan vi sålde xboxet.
- Bioshock 2
- Bioshcok 3
- Fable 3
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ingen som tänkt köpa Xenoblade?:) Klart Buke kanske inte är rätt spelforum att fråga:p
Bara 9 dagar kvar till release nu!:D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag tänkte vänta tills jag sett lite mer av det och det gått ned i pris innan jag skaffar Xenoblade.

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ok:) Jag har bara gått på de recensioner som finns och det verkar ju fått bra betyg, sen ser det ju väldigt fint ut miljömässigt:)
Det stället jag beställt det från var det inte så dyrt (499 kr)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag ska bygga stall i höst, så just nu finns det inga pengar över, inte ens 500kr... Men jag överlever. ;)

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Spelade extremt mkt Donkeykong till snes när jag var mindre och älskar spelet!! Så självklart blev det DK returns till wii:et. Och ja det är galet svårt bitvis och skulle aldrig klarat det utan "hjälp-apan". Men man klarar inte spelet om man inte klarar banorna själv (sorry to say so) så det är bara att nöta och nöta :D
Tillslut så går det. Sista banan är väldigt mysko btw ;)
Ett tips om man kör helt fast är att ta bort nunchucken och spela bara med wii kontrollen fast horisontellt, så det blir som en vanlig gammal hederlig snes dosa :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Aha nu har jag ju inte spelat Donkey på ett tag, men då måste man alltså klara alla banorna:p Kommer nog bli tufft då.
Ska testa med wiikontrollen, för en vanlig classic controller fungerar väl inte att köra med?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp