Vad säger TR om detta?

Z

zykk

Var o kollade på ponnytävlingar i helgen.
I omhoppningen (a:1a) så blev det tydligen fel på tidtagningen, så en ryttare blev "tidlös" i omhoppningen, och de hade inte tagit manuellt heller. Domaren beslutade då att ryttaren skulle få hoppa om, men behålla de fel han hade från föregående ritt. Min fråga är då: Får man verkligen göra så??

Sv: Vad säger TR om detta?

vet inte riktigt efter TR men har sett det ett par gånger och då fungerar det som du skriver...

men vet som sagt inte ordagrannt efter tr

Jag har också varit med om detta, och så har det fungerat även dessa gånger. Antagligen är det så enligt TR eftersom det verkar som alla gör så. :confused:

Ja det får man. Ryttare får alltså varken mer eller mindre fel på hinder om han gör en bättre eller sömre ritt andra gången, det är bara tiden som räknas.

Suck, va värdelöst! Jag har aldrig varit med om det, och den uppfattning jag har fått så MÅSTE det finnas manuell tidtagning. Vad händer om man får ett stopp på den andra rundan då? Det tar ju ganska lång tid att rida om på ett hinder. Eller tvärtom, man kanske hade ett stopp i första, men inte i andra...

får man ett stopp i andra rundan får man inga extra fel för stoppet men tiden går... har man ett stopp i första har man fortfarande de felen kvar till andra runan, lika dant med nedslag. nedslag räknas inte i andra rundan utan det är bara att rida gärnet hehe

men om man vägrar ut sig, går omkull eller på ngt annat sätt blir utesluten då??

Jag vet inte alls hur reglerna ar i Sverige, sa jag kan inget saga. Men pa Irland blir det vid ett sadant tillfalle delad forsta plats, om omhoppningen ar felfri. Om ekipaget har fel, raknas inte tiden, utan den gar in i placeringslinjen pa de felen de har. Om de har 4 fel, och manga andra har 4 fel, sa gar den in forst bland 4-felarna.

Men det är väl inte riktigt rättvist? Hur försvarar man det om den egentliga vinnaren bevisligen ridit mycket fortare än den tidlöse?

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden