Om du lämnar den i ett annat land då? Det händer ju det också. Kan inte åka till Tyskland var och varannan helg tex
Ok, jag hade aldrig lämnat ifrån mig mitt ansvar så långt bort som till tyskland eller något annat land.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du lämnar den i ett annat land då? Det händer ju det också. Kan inte åka till Tyskland var och varannan helg tex
J
Men jag hade åkt och tittat till hästen med jämna mellanrum.
Princip. Se till att inte bli lurad. Typ så.
Nä precis. Vi har olika referensramar. Ingen förtjänar dock att bli lurad. Det är dyrt som det är att ha hästar utan att man ska betala en kryddad räkning.Ok, jag hade aldrig lämnat ifrån mig mitt ansvar så långt bort som till tyskland eller något annat land.
Nä precis. Vi har olika referensramar. Ingen förtjänar dock att bli lurad. Det är dyrt som det är att ha hästar utan att man ska betala en kryddad räkning.
Precis. En här på bygden lånade ut sin ponny på foder hela 2,5 mil härifrån, efter någon månad kom den tillbaka som ett skelett.Oj ok, det verkar ytterst konstigt eftersom ägaren har yttersta ansvaret för hästens välmående oavsett vilken fodervärd/medryttare eller annan människa man lämnar ansvaret till. Jag skulle aldrig lämna våra hästar längre bort än att jag kan åka och titta till dem regelbundet.
Man borde åtminstone hålla tät kontakt med den som har hand om ens häst.
Jag lämnar bara bort djur till de jag absolut litar på och då avtalar jag ändå på ett sätt som gör mig trygg. Jag springer inte ner dörrarna hos hästomhändertagarna och är inte alls främmande för att lämna bort hästen tre månader.
MEN det ställer ju krav på omvårdnaden, att jag litar på omdömet hos de som tar hand om hästen. Annars lämnar jag den självklart inte.
Nej men ägaren får ju inte ens namnet på den som verkat och det ger ju inga bra vibbar.... och det är vi säkra på har hänt här, utan att ha några kvitton som grund för påståendet?
Just asking....
Nej men ägaren får ju inte ens namnet på den som verkat och det ger ju inga bra vibbar.
Nä precis. Vi har olika referensramar. Ingen förtjänar dock att bli lurad. Det är dyrt som det är att ha hästar utan att man ska betala en kryddad räkning.
Anklagelser? Knappast. Spekulationer snarare.Fast från dåliga vibbar till anklagelser om bedrägeri?
Anklagelser? Knappast. Spekulationer snarare.
Nej men ägaren får ju inte ens namnet på den som verkat och det ger ju inga bra vibbar.
Man kan ju anse räkningen kryddad tills man vet vem som skott. Har fd rent mjöl i påsen berättar den vem som skott.
Jag var precis på väg att skriva detsamma.Med det som skrivs här i tråden, så förstår jag om fd ägaren inte vill ge ut något namn som kan ha gjort ett svartjobb till någon som gör allt för att utkräva ett kvitto. Sedan kan jag tycka att fd ägaren borde ha varit lite försiktigare från början och tagit kvitto, men jag kan ju förstå om hen inte vill svartmåla någon hovslagare eller vem som nu har gjort det.
Jag har aldrig haft ett kvitto på en verkning eller skoning. Aldrig. Jag har hållt på med hästar i 35 år. Och inte har jag betalt svart, men det har helt enkelt inte funnits något skäl att få kvitto.
Hur vet du att du inte har betalat svart om du inte fått något kvitto?
@Narcissa Inget kvitto = inga pengar.. Inte konstigare än så! Jag hade inte betalat en krona utan kvitto, aldrig!!
Eller hur!!
Det brukar ju vara vitt med kvitto och svart utan. Självklart liksom.
Så bara för att du inte vill ha kvitto när du handlat mat i mataffären så har du betalat svart?
Menar du att du inte blir erbjuden ett kvitto när du handlar mat i affären???