Det du egentligen ger fakta om , eftersom du inte nämner pengar, så går jag på det.
Hovslagaren , två gånger på 3 månader är fullt normalt , det är verkning, skoning var 9e vecka. Det ska betalas absolut om det inte sker verkning, skoning var 9 e vecka är det ju nästan i strid mot djurskyddslagen.
Utifrån det så har jag en känsla av att köparen bör tagga ned och börja fundera och räkna litegrann. Redovisa kostnader så går det att bedöma om kostnaderna är skäliga.
Det är dyrt att ha häst. Har köparen tagit sig vatten över huvud på det ekonomiska planet ?
Säljaren har väl skött hästen tidigare på ett kompetent sätt annars så hade väl inte hästen sålts, så att bråka om mängd foder känns också löjligt och även om hästen är installad eller inte.
Däremot kostnaderna borde ju redovisas och kanske kan diskuteras. Att kräva kvitton av en privatperson är kanske inte heller rimligt aftersom privatpersoner får tjäna, fakturera 60 000 kr och det räknas fortfarande som hobby.
Nej informera om kostnader och är de rimliga är det bara att betala för de kostnader som ägaren har för hästen. "Kostar att ligga på topp"
Och jag räknar tydligen fel på veckor i månaden, 12veckor, var 6e vecka, tja lite tajt men inom rekommendation. Kan vara en fånghäst.