Vad säger man?

Wille

Trådstartare
Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött. I stället var det en förfrågan om jag anser att han ska ha en god man eller inte.

Hur f-n ska jag veta det? Jag bröt kontakten med pappa när jag var 13 år gammal.

Så vad svarar jag?

Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött. I stället var det en förfrågan om jag anser att han ska ha en god man eller inte.

Hur f-n ska jag veta det? Jag bröt kontakten med pappa när jag var 13 år gammal.

Så vad svarar jag?
Svara att du inte kan göra någon bedömning? Att du helt enkelt inte vet.

Så vad svarar jag?
Jag kan inte tänka mig att du har en skyldighet att svara. Låt bli att svara om det känns bäst. (Fast risken finns ju att de skickar fler brev eller försöker kontakta dig på något annat vis.)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
451
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 994
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 894
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar