Vad säger lagen?

Sv: Vad säger lagen?

Tack för era svar! Ska kontakta mitt försäkrignsbolag omedelbums! Jag vill göra rätt för mig och betala det jag är skyldig att betala, men inte mer. Hundvakten väljer jag att inte bråka med ang pengar. Men jag har lärt mig en läxa. Nästa gång kommer jag vara MYCKET tydlig med att min hund skall hållas kopplad. Jag är nog lite naiv, har själv aldrig vågat ha andras hundar lösa och kommer aldrig att ha det heller. Denna hundvakt vad informaerad om att min hund kan sticka efter vilt samt att hon inte alltid kommer överens med nya hundar. Dock är detta första gången i min hunds 8-åriga liv som hon skadat en annan hund...

Är det så kommer jag aldrig mer ställa upp o vara hundvakt åt någons hund någonsin igen... Man passar ju någons hund för att vara snäll. Så händer en olycka som visst i detta fall kunde ha undvikits.

Nej jag tycker ägaren till hunden ska stå för kostnaderna. Annars kan ägaren få problem med hundvakter i framtiden......

Jag är ofta hundvakt, och naturligtvis är det jag som har ansvar för hunden när den är hos mig, inte släpper jag lös en hund som jag vet kan sticka, eller är osäker på andra hundar. Vet jag däremot att hunden lyssnar på mig till 100% då kan den få springa lös.

Så händer det en olycka när jag har hunden så anser jag att det är jag som har missat i mitt ansvar som "hundvakt" inte ägaren som litar på att jag kan ta hand om deras hund

Är det så kommer jag aldrig mer ställa upp o vara hundvakt åt någons hund någonsin igen... Man passar ju någons hund för att vara snäll. Så händer en olycka som visst i detta fall kunde ha undvikits.

Nej jag tycker ägaren till hunden ska stå för kostnaderna. Annars kan ägaren få problem med hundvakter i framtiden......

Hur tänkte du nu?
Skall ägaren stå för att hundvakten lät hunden vara lös, trots att HV fått instruktioner om att inte släppa den lös?

Som sagts flera ggr i tråden så är det TS hemförsäkring som skall stå för kalaset, TS självrisk borde HV betala, det är ju denne som klantat sig.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 008
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 097
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej jag har varit på ett kpt samt utredningshem i 16 månader . Har en kinesisk nakenhund som kvinnan som tar hand om ger inte min hund...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka