Vad såg ni senast? Del 3

Love & death (HBO)
Handlar om en ur-amerikansk kyrklig hemmafru i Texas i början på 80-talet och ett mord. En av Olsen-tvillingarna spelar huvudpersonen och gör det riktigt riktigt bra! Är impad av skådisinsatserna. Jesse Plemons är med också, gillar honom både i Fargo-serien och i den här. Vi har ett avsnitt kvar, det är en miniserie på 6 avsnitt. Rekommenderar!
Blir lite förvånad av att det gjorts två serier om samma händelse inom så kort tidsram, ifjol kom Candy med Jessica Biel i den rollen. Den är bra (tror jag, kanske inte den mest pålitliga tittaren då jag såg den när jag var däckad av covid i vintras), skulle väl egentligen vilja se den på HBO också men känns lite för färskt i minnet för en upprepning.

Love & death (HBO)
Handlar om en ur-amerikansk kyrklig hemmafru i Texas i början på 80-talet och ett mord. En av Olsen-tvillingarna spelar huvudpersonen och gör det riktigt riktigt bra! Är impad av skådisinsatserna. Jesse Plemons är med också, gillar honom både i Fargo-serien och i den här. Vi har ett avsnitt kvar, det är en miniserie på 6 avsnitt. Rekommenderar!
Den har jag också börjat se! Var imponerad av första avsnittet men också frustrerad på karaktärerna 😂

Blir lite förvånad av att det gjorts två serier om samma händelse inom så kort tidsram, ifjol kom Candy med Jessica Biel i den rollen. Den är bra (tror jag, kanske inte den mest pålitliga tittaren då jag såg den när jag var däckad av covid i vintras), skulle väl egentligen vilja se den på HBO också men känns lite för färskt i minnet för en upprepning.
Ja jag läste en intervju med David E Kelly där det nämndes. Han hade köpt rättigheterna till att filmatisera boken, och de som gjorde Candy samtidigt hävdade att deras serie inte var baserad på boken. Eller nått sånt.
Det intressanta var att det här är första serien han gör som baserar sig på en verklig händelse. Han har aldrig velat göra det innan, för fiktionen överträffar alltid verkligheten. Tills han läste den här historien! :D

Ja jag läste en intervju med David E Kelly där det nämndes. Han hade köpt rättigheterna till att filmatisera boken, och de som gjorde Candy samtidigt hävdade att deras serie inte var baserad på boken. Eller nått sånt.
Det intressanta var att det här är första serien han gör som baserar sig på en verklig händelse. Han har aldrig velat göra det innan, för fiktionen överträffar alltid verkligheten. Tills han läste den här historien! :D
Haha, ja det är ju minst sagt en.. eh händelserik händelse så att säga!

Har kollat två avsnitt till av Love and Death och tycker den är väldigt bra. Bra skådespelarinsatser, inte massa störig bakgrundsmusik förutom ett soundtrack ibland. Produktionen känns high value.

Jag har dock ingen aning om vad den här händelsen är eller vad som väntar, vilket kanske höjer min upplevelse något.

Har kollat två avsnitt till av Love and Death och tycker den är väldigt bra. Bra skådespelarinsatser, inte massa störig bakgrundsmusik förutom ett soundtrack ibland. Produktionen känns high value.

Jag har dock ingen aning om vad den här händelsen är eller vad som väntar, vilket kanske höjer min upplevelse något.
Åh, vad skönt att jag var lite vag i min beskrivning av händelsen serierna baseras på då. Önskar nästan att jag sett den du ser nu först, pga. gillar andra serier av David E Kelly (även om jag inte tyckte Candy var dålig på något vis). :D

Jag har efter mycket om och men börjat se Firefly Lane (Netflix). Såg första avsnittet för typ ett år sedan men fastnade inte, men nu gav jag den en andra chans eftersom boken var väldigt fin. Tydligen var det bara en andra chans som behövdes, för nu tycker jag jättemycket om den! Den påminner lite om This is Us i stilen och båda huvudkaraktärerna gör en toppeninsats :)

Shiv och Toms bråk under de senaste avsnitten känns så.. ehm realistiska? för karaktärerna och krossade mig lite. Sedan kommer jag bli helt knäckt när serien är helt slut. :cry:
Men ja! De är så fruktansvärda men också så äkta. Väldigt gripande.
Ja jag med. Kan inte riktigt tänka mig hur det ska kunna vara ett slut heller.
Kommer behöva se om serien, definitivt.

Året jag slutade prestera och började onanera (Netflix)
"Hanna är mitt i livet och sin karriär och vill ha ett andra barn med Morten, men han gör slut med henne. Plötsligt står hon utan jobb, lägenhet och sin bästa vän Carro."

Jag gillade denna, dvs jag kunde se hela utan att börja fippla med andra grejer 😄

Love & death (HBO)
Har sett klart nu. Det var visst 7 avsnitt! Mycket sevärd och kvalitativa skådisinsatser.

Le Monstre (Cmore)
Inspired by the story of Ingrid Falaise. A young woman meets a foreign student and falls in love. They quickly get married. The groom soon becomes physically and emotionally abusive. After 3 years, Sophie fully escapes M's hold on her.

Jättebra!! Och hemsk :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka