Vad såg ni senast? Del 3

The Power på Prime. Jag tänker inte betygsätta för det går inte. Men det är en jävla magspark på en som kvinna.

Baserad på en bok jag inte läst och det finns saker som cinematiskt haltar... men se den (och personligen är jag återigen glad att jag inte satt några döttrar till världen 💔).
Åh, boken är helt fantastisk men jag hade missat att den blivit tv-serie! Ser att författaren varit med och producerat, det låter lovande :)

Tiny Beautiful Things på HBOMax. Handlar om en kvinna vars liv faller samman samtidigt som hon erbjuds att skriva en advice-column till andra. Kathryn Hahn är superb i den, endast sett tre avsnitt och jag är fast.

Tiny Beautiful Things på HBOMax. Handlar om en kvinna vars liv faller samman samtidigt som hon erbjuds att skriva en advice-column till andra. Kathryn Hahn är superb i den, endast sett tre avsnitt och jag är fast.
Rättelse; menar Disney+ och inte HBOMax.

Oooh, skulle kanske försöka komma iväg och se den imorgon, innan internet blir spoiler-bombat 😅
Triggervarning här nedan, men lägger den som spoiler ifall man inte vet eller vill veta något om filmen på förhand.

FB_IMG_1683355099317.webp

Queen Charlotte - a Bridgerton story (Netflix).

Jag gillar ju serien så jag gillade den här säsongen också. Lite mycket användning av samma scener från olika perspektiv men ändå väl spenderade timmar i soffan 😊

Jag tittar på Eureka efter ett hett tips från en morbror. Jag har sett något avsnitt tidigare när den kom (2006).
En marshall som blir placerad i en stad (Eureka) som sheriff för att hjälpa till med "övernaturliga" problem. Staden är hem till några av de smartaste människorna på jorden och där bedrivs topphemlig forskning.
En sci-fi komedi serie.

Jag tittar på Eureka efter ett hett tips från en morbror. Jag har sett något avsnitt tidigare när den kom (2006).
En marshall som blir placerad i en stad (Eureka) som sheriff för att hjälpa till med "övernaturliga" problem. Staden är hem till några av de smartaste människorna på jorden och där bedrivs topphemlig forskning.
En sci-fi komedi serie.

Jag ÄLSKAR Eureka :love:

Jag har också sett Queen Charlotte (Bridgerton), (Netflix), var bättre än jag trodde, hade inte jättehöga förväntningar. Gillade den bättre än Bridgerton S1 men S2 är fortfarande min favorit. Speciellt impad av killen som spelar King George, det var hans första riktiga roll!

Har även något sent sett Chernobyl (HBO), efter att ha råkat få på P3s Dokumentär på samma tema när på radion i bilen. Väldigt intressant och välgjord!

Har även börjat kolla på några avsnitt av Star Wars: Visions, kollade aldrig på S1 när den kom. Men en kompis från högstadiet har varit med och gjort ett av de nya avsnitten i S2 så jag är lite sugen på att hoppa dit direkt, det är ju fristående avsnitt så kvittar väl egentligen vilken ordning man tar dem.

Jag har börjat se Shetland (BBC) efter att ha hört så mycket bra om den från alla möjliga olika håll. Är halvvägs genom säsong tre och kan summera det som så att storyn alltid är väldigt bra och miljön vacker, men att skådespelandet ibland lämnar lite i övrigt att önska ;)

Ser även på The Night Agent (Netflix) tillsammans med maken. Riktigt bra thriller i politisk miljö! Ibland känns den lite för rörig för min smak, men jag tror också att det är en sådan där serie där det inte riktigt är meningen att man ska fatta precis allt medan det händer, utan det kommer lite allt eftersom.

Jag har börjat se Shetland (BBC) efter att ha hört så mycket bra om den från alla möjliga olika håll. Är halvvägs genom säsong tre och kan summera det som så att storyn alltid är väldigt bra och miljön vacker, men att skådespelandet ibland lämnar lite i övrigt att önska ;)

Ser även på The Night Agent (Netflix) tillsammans med maken. Riktigt bra thriller i politisk miljö! Ibland känns den lite för rörig för min smak, men jag tror också att det är en sådan där serie där det inte riktigt är meningen att man ska fatta precis allt medan det händer, utan det kommer lite allt eftersom.
Jag kan se Shetland bara för miljön och dialekten. :D

99 procent av varför jag kollade igenom The Night Agent är huvudrollsinnehavaren Gabriel Basso tbh 😂 Sen var det säkert någon handling däremellan också men jag har helt glömt det.

Började se A small light (Disney+) med bästis förra veckan, båda gillade!

"Follows the remarkable story of Miep Gies, a Dutch woman who risked her life to shelter Anne Frank's family from the Nazis for more than two years during World War II."

Började se A small light (Disney+) med bästis förra veckan, båda gillade!

"Follows the remarkable story of Miep Gies, a Dutch woman who risked her life to shelter Anne Frank's family from the Nazis for more than two years during World War II."
Såg också den! Om Liev Schreiber är med i något så är det ofta ett tecken på att det är bra så det var därför jag tog mig an den. Blev inte besviken 👍

Jag kan se Shetland bara för miljön och dialekten. :D
Jag tycker inte ens särskilt mycket om skotska :o (säger hon som bor i Skottland :angel:)

99 procent av varför jag kollade igenom The Night Agent är huvudrollsinnehavaren Gabriel Basso tbh 😂 Sen var det säkert någon handling däremellan också men jag har helt glömt det.
Åh, och honom irriterar jag mig bara på! Så jag gör lite tvärtom, försöker fokusera på handlingen och ignorera honom så mycket som möjligt :laugh:

Vi gör en deal: om du tar handlingen så tar jag honom? 😂 Mvh har kollat stories när han restaurerar gamla stenmurar nyss. För mitt genuina mur-intresse, självklart :angel:
:laugh:

Absolut, vi har en deal! Handlingen gällande de där stenmurarna får du dock klara av själv, där går min gräns för hur pass mycket (eh, lite) spänning jag behöver i livet :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka