Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sett den för någon vecka sedan. Helt klart sevärdThe Social Dilemma (Netflix). Den här borde alla se! Väldigt intressant dokumentär om vad sociala medier gör med oss och hur vi människor egentligen bara är resurser för de stora dataföretagen, som i sin tur är resurser för allt från diktatorer till företag.
Det kanske låter som "något man hört förut" (det sa i alla fall min sambo, men en halvtimme senare satt han lik förbaskat klistrad framför skärmen) men jag tyckte den var väldigt intressant och den var dessutom baserad på ingående intervjuer med f.d. högt uppsatta chefer på Twitter, Facebook, Instagram, Google, YouTube m.m.
För mig var det en ögonöppnare och jag gick raka vägen till telefonen och loggade ut från både Instagram och Facebook efteråt. Tänkte inte logga in igen på ett par veckor.
Avslutar med ett av de många bra citat som filmen innehöll: "Only two types of businesses call their customers 'users': drug dealers and software companies."
Jag blev också snopen, jag ville ha mer! älskar Katherine Ryan, hon är fantastisk.The Duchess (Netflix) - komediserie om en ensamstående mamma som är väldigt tight med sin 9-åriga dotter och som vill skaffa ett barn till med hjälp av en donator, vilket hennes pojkvän inte är helt förtjust i. Jag gillade den, det är en sån där serie som lever på en skön huvudkaraktär. Sen hade jag inte kollat i förväg hur många (få) avsnitt den hade, så jag blev lite snopen när den plötsligt var slut.