Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Huh! Det visste jag inte, men överskottsfärg? Av färgen på vingarna?Fjärilarna släpper överskottsfärg på något vänster strax efter att de kommit ut ur puppan. Helt normalt.
Ska ni "bara" ha en eller två igen?Lillkillen har legat där uppe och sovit i typ en och en halv timme. Det är jobbigt att flytta hemifrån.
Ja, det måste ju nästan vara från vingarna. Alla fjärilar släpper en färgklick i alla fall.Huh! Det visste jag inte, men överskottsfärg? Av färgen på vingarna?
Vad intressant, hur visste du det?Ja, det måste ju nästan vara från vingarna. Alla fjärilar släpper en färgklick i alla fall.
Vi ska ha en till har vi tänkt. Hade tänkt syskon, men så snubblade vi över den här godingen.Ska ni "bara" ha en eller två igen?
Vi har fött upp fjärilar flera gånger. Plockar larver och matar dom och ser hur dom utvecklas. Det är jättekul.Vad intressant, hur visste du det?
Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?Vi har fött upp fjärilar flera gånger. Plockar larver och matar dom och ser hur dom utvecklas. Det är jättekul.
Det där är larven till en påfågelöga. Alltså ja, en fjäril. Vi brukar odla sådana, eller nässelfjärilar.Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?
Jag tänker att ni måste åtminstone då veta vad för sorts larver ni ska plocka upp Låter skoj dock! Hur håller ni larverna? Typ i en låda?
Man kanske skulle ta och flytta till Nya Zeeland ändå?
Vilka chips ska du äta dåå?Stallet klart och dipen står i kylen. Ska sitta ute en stund innan jag duschar och slutligen äter chips
Vilka chips ska du äta dåå?