ja, men hur?
Idag hämtade hen mig efter mitt besök på Vc. Vi åkte iväg och gick en liten sväng (kort, för hen har ont i kroppen...). Sedan fika och handla
Be dina föräldrar om hjälp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja, men hur?
Idag hämtade hen mig efter mitt besök på Vc. Vi åkte iväg och gick en liten sväng (kort, för hen har ont i kroppen...). Sedan fika och handla
har gått till hens chef förut, när det gäller andra KPn som också har "slarvat" med sitt jobbMen då får du gå till hens chef!
Jag har svårt att säga ifrån, det har jag haft i hela livet. Hör väl ihop med mitt funktionshinder.Skulle tro att det är här problemet ligger. En KP ska inte ha privata relationer med den hen hjälper. Risken är att det blir just sådana här situationer. Du vågar inte säga ifrån eftersom du ser hen som en vän, inte en person i en professionell roll. Och hen agerar ju oerhört oprofessionellt gentemot dig också, det är tydligt att gränsen mellan privat och professionell helt har suddats ut åt bägge håll. Förstår att du vill ha vänner, men det ska inte vara din KP, rent krasst.
får bara hjälp ifrån min mamma, min farsa bryr sig inte ett skit om hur jag mårBe dina föräldrar om hjälp.
Gå till chefens chefhar gått till hens chef förut, när det gäller andra KPn som också har "slarvat" med sitt jobb
Får ingen hjälp därifrån tyvärr
Jag har svårt att säga ifrån, det har jag haft i hela livet. Hör väl ihop med mitt funktionshinder.
Jag är rädd för att förlora hen som vän, eftersom jag inte har så mkt vänner...
hur hittar man denna?Gå till chefens chef
hur hittar man denna?
ja tyvärr såJag förstår! Det låter verkligen jättejobbigt Det egentligen inte ditt fel utan din KP borde veta bättre än såhär! Tex är det emot reglerna att ta emot gåvor och hen ska inte utnyttja att du känner dig ensam och inte har så mkt vänner. Men som sagt, det är inte ditt fel i grunden. Tråkigt att folk inte kan skilja på privat och professionell. Bara för att man är proffsig så behöver man inte vara opersonlig. Men din KP har helt klart gått över gränsen, inte ok tycker jag!
ok, får försöka med detBe din mamma om hjälp att kontakta kommunen angående ny kontaktperson. Du behöver inte ange skäl om du inte vill. Eller så säger du att det inte funkar.
ja tyvärr så
vågade inte säga allt för mkt ifall hen eller någon annan läser här...
Vafan, min moster (som jag står jättenära, efter att mamma gick bort har hon väl varit den närmaste) har precis fått svar på att vävnadsproverna de tog på knölen i brösten, som upptäcktes på mammografin, inte ser bra ut. Så... fan.
Om du inte vill be din mamma om hjälp kan du skicka över uppgifter via pm till mig så kan jag ta kontakten med kommunen om du vill.ok, får försöka med det