Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar de där påsarna! :up: Oliver är helt klart underskattat som mellanmål.

Ja, det slog mig häromdagen, de är ju jättesmidiga att ta med till jobbet. Relativt billiga och framför allt är de inte feta och kladdiga utan en kan faktiskt äta direkt ur påsen med fingrarna utan att kleta ner hela världen. Det kan väl vara idé att tvätta händerna efteråt, men det är ingen panik ;) Och så mättar de ju rätt bra.

Ja, det slog mig häromdagen, de är ju jättesmidiga att ta med till jobbet. Relativt billiga och framför allt är de inte feta och kladdiga utan en kan faktiskt äta direkt ur påsen med fingrarna utan att kleta ner hela världen. Det kan väl vara idé att tvätta händerna efteråt, men det är ingen panik ;) Och så mättar de ju rätt bra.
Vilket bra tips! Jag brukar behöva mellanmål på eftermiddagen men försöker att hålla kalorierna nere, men jag gick in och kollade på hemsidan och det var ju inte så farligt mycket i en sån påse!

Enklare mellanmål är ju i allmänhet söta och oftast vill jag inte ha något sött. Då är ju oliver perfekta. Jag var tvungen att ta några efter ditt inlägg fast de var ur burk och inte påse :D

Strået som knäckte min rygg idag blev att jag hörde min chef var upprörd och pysa ur sig en massa om min far till kollegan i rummet intill. Det är lyhört . Hon vet inte att det är min pappa bör väl tilläggas, han har överklagat ett beslut (han är jurist) och hon måste besvara det. Det har varit många turer i det ärendet med den lantbrukaren men min far fick skiten.

Jag får ta upp det med henne, men inte just nu känner jag...

Usch inte roligt alls, hoppas du kan lösa det på något sätt. Kanske kan vara värt att redan nu försöka kontakta dom som ska ha betalt och se vad du kan göra, skjuta fram, dela? Ju tidigare man hör av sig ju mera uppskattat brukar det vara och gå lättare att hitta någon sorts lösning som kan hjälpa en bit på vägen åtminstone.
Även fast du på något vis måste få tag i lite slantar ändå men jag tror på agera tidigt är vettigt som en del i det hela. Lycka till, kämpa på och kom ihåg vad Gunde Svan brukar säga: ingenting är omöjligt!

Fick ta ett litet privatlån av syrran så tekniskt sett har det löst sig..Men känns inget vidare. Känner mig mest som världens största existerande börda.

Undrar om jag någonsin kommer få ro i livet..

Posthanteringen här är lite speciell. Vissa räkningar och avi:er verkar gå upp i rök. Man kan behöva åka typ en mil bort för att hämta ut ett minipaket för någon hundring. Medan de lika gärna kan försöka knöla ner ett paket för några tusen i brevlådan. Om det bara håller sig kvar i den verkar det vara gott nog, även om ca 65% av paketet sticker upp.. Brevlådan är då alltså längs med en väg och ca 15 andra brevlådor.
Och ringer man så är det ju inte alls så det brukar gå till.. Nej, nej.. Fint!

Dricker te och har just smällt i mig en sådan här:

5135.jpg

till mellanmål. Löjligt gott.

De där fast antingen vitlök eller provencale tycker jag om och mellanmålar med ihop med typ några färdiga tapas-skivor.
Mums!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar