Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har väl inte gjort någon direkt nytta här hemma känns det som. Sytt 3 par prematurbyxor, en prematurmössa och en mössa åt farmor, målat lite i en ny målarbok jag fick hem idag, ätit lite och förberett att lägga ut disktrasor med tryck i butiken. Måste ta kort på dom bara. Och lägga in resten av varianterna (lagt in 2 färger, har 6 kvar), men det får bli imorgon. Ska nog duscha nu, och sen typ gå och sova könns det som :meh:

Jag har just fattat att påsk tydligen är en extrem helg att umgås med familjen på :cautious: Frågar runt lite för att dra ihop folk till en middag under helgen och alla hittills ska åka till familjen eller spendera helgen med barnen. Jag är tydligen jättekonstig som ska vara hemma över påsk :cautious:

Jag har just fattat att påsk tydligen är en extrem helg att umgås med familjen på :cautious: Frågar runt lite för att dra ihop folk till en middag under helgen och alla hittills ska åka till familjen eller spendera helgen med barnen. Jag är tydligen jättekonstig som ska vara hemma över påsk :cautious:
Firar inte påsk
Firar inga högtider alls.
Så jag njuter av långledigt istället

Haha, själv blir jag dumpad till min ensamhet då mamma hade bokat en resa till Stockholm. Men ingen sorg, ska fira min 30årsdag med några goda vänner istället och antagligen bli lite onykter..

Firar inte påsk
Firar inga högtider alls.
Så jag njuter av långledigt istället
Jag firar heller inte påsk :) såvida inte att köpa lite för mkt chokladägg räknas... :D Långledigt är alltid super!

Haha, själv blir jag dumpad till min ensamhet då mamma hade bokat en resa till Stockholm. Men ingen sorg, ska fira min 30årsdag med några goda vänner istället och antagligen bli lite onykter..
Fyller du år i påsk? Grattis i förskott isåfall :) men kul det är så olika man firar/inte firar :laugh:

Varit en sväng till ridhuset med rörda faran. Han är så jäkla rolig mitt lilla hjärta. Nu har han nått en nivå där jag kan sätta mer energi och be om schwung i piaffen och göra övergångar in i blivande passage med schwung och kadens. Men han är ju liksom superöverrörlig och modell fullt ös medvetslös med allt han försöker och har ibland svårt med takten so far. nu när vi lagt på så mkt mer energi. Så han tar i järnet och skuttar till samtidigt som han råkar placera fötterna i halvt spagat, kråkhopp, galopp-placering etc ibland. Men han hittar det mer och mer. Sötnöt!

Det enda jag har inplanerat i påsk är att hästen ska få massage :o sedan blir det en ensam kväll på fredagen, då sambon ska bort.

Fyller du år i påsk? Grattis i förskott isåfall :) men kul det är så olika man firar/inte firar :laugh:

Fyller år den 27e egentligen men lite svårare att ha ett sådant firande en vardag ^^
Innan pappa dog var det en helg vi alla träffades men efter det så är det helger mamma åker bort till andra och dumpar mig med alla djur :grin: Enda traditionen jag har kvar är väl att vi inte äter kött på långfredagen.

Vilken soppa en del människor hamnar i, nu har jag visserligen bara hört den ena versionen men sätta sig i skyddat boende och hävdar att den andra slår, men vill inte ta ansvaret för barnet och vägrar skriva på skilsmässopapprerna.
Jag tror visserligen att det är möjligt att det har fallit slag, men skriv på papprerna då? O_o
Men det kan finnas fler turer som jag inte vet, jag försöker hålla avstånd. Båda parterna har tillräckligt med uppbackning ändå.
I övrigt så här jag visst en vick på gång, jag skickade in en mycket tunn ansökan och fick mejl 20 min senare att jag skulle komma in med ett utdrag ur belastningsregistret :nailbiting::D jag beställde hem ett sånt för några veckor sen så det är ju bra. Jag tänkte åka in med det i morgon! :)

Det enda jag har inplanerat i påsk är att hästen ska få massage :o sedan blir det en ensam kväll på fredagen, då sambon ska bort.
Låter härligt :) himla skönt höra det är fler än mig som inte ska iväg till familjer o släkt :)

Fyller år den 27e egentligen men lite svårare att ha ett sådant firande en vardag ^^
Innan pappa dog var det en helg vi alla träffades men efter det så är det helger mamma åker bort till andra och dumpar mig med alla djur :grin: Enda traditionen jag har kvar är väl att vi inte äter kött på långfredagen.
Låter tråkigt att hon alltid åker bort och lämnar dig med djuren :( Hoppas du får jättekul på ditt firande iaf :laugh:

Kollar tv men funderar på att sova.
Lång dag imorgon även om den går fort.
Dagarna bara skenar iväg men jobbet är kul så

Dricker te och försöker att inte kasta mig in i en diskussion som är helgalen på ett annat ställe på nätet och samtidigt försöker jag ignorera att mina ögon kliar rejält och näsan känns svullen och torr efter jag var ute idag och det verkar inte lätta. Förlåt för gnäll. :o
Det är åtminstone väldigt gott te jag gjort :p

Här sitter jag på min sk lediga dag, redo att åka till jobbet snart....

Bytte dag. Jobba idag, ledig imorrn istället så inte så farligt samt vädret är molnigt och friskt...

Skrev ett inlägg i 'skitsnack på jobbet -tråden" och nu undrar jag ännu mer vad som är på gång... jaja. Pengarna är bra iafl!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar