Vad passar? sadeltråd

Deccie

Trådstartare
Jag har ett problem som nu blivit för stort. Jag har en 5 årig d-ponny som är lite framtung. Jag har svår att sitta avslappnat och bakåtlutad. Sadeln gör problemet värre. Jag tror den är lite förliten i sitsen åt mig och den typ skjuter fram mig viket gör att jag också blir framåtlutad. Sadeln är en Prestige Hippos 16"/34. Jag tycker jätte mycket om sadeln för att den är så snygg och VAR bekväm. Nu tycker jag varken sadeln passar mig eller ponnyn. Det kan vara för att ponnyn har blivit för tjock. Sadeln glappar bak, kan det vara för att den är för smal eller för att ponnyn behöver lite rakare bom än prestigen?:confused:
Bilder finns här: www.pixbox.se/alb_show_id583940_page0.html
Inte så bra bilder men det är vad jag har nu...
Kan sadeln passa om jag värmer om den?
eller ska jag köpa ny?
Tipsa mig om märken som kan passa. Prisklass max 10.000 ny elr begangnad spelar ingen roll....
Jag är så trött på att inte kunna slappna av i sadeln, nu när det börjar gå bättre med ponnyn. Älskar wintec isabell:love:, kan den passa elr kan den va för rak?
Är jätte tacksam för minsta hjälp ;)

Sv: Vad passar? sadeltråd

Sadeln är alldeles för smal. Är antagligen för svängd också. Skulle prova en sadel med tyngdpunkten längre bak.

D_K får tipsa dig om märken..

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 351
Utrustning Tyvärr så passar inte min nuvarande sadel till min nya häst. så jag måste ge mig på att leta en ny. Sadelläget i sig är ganska...
Svar
7
· Visningar
2 246
Senast: Rugge
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg