Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Om jag ska välja en sak så är det ägg. Fatta hur opraktiskt det är att tycka att ägg är äckligt när man skaffat sig en hönsflock.
Det vore även praktiskt att gilla skaldjur och sill samt om jag kunde tänka mig att dricka antingen kaffe elelr te men varma drycker går totalt bort.

Åh, jag skulle så gärna vilja kunna tycka om youghurt eller filmjölk, det skulle förenkla mina mellanmål så mycket!

Ajdå, trodde inte man kunde vara mer kräsen än mina vänner. Så fort jag ska laga mat får jag höra "inga jävla bönor!" :p

Edamame är jättegott och min mage accepterar faktiskt rimliga mängder av dem :up:

Vad gäller baljväxter är det inte smaken som är problemet (för jag tycker de är goda) utan magen som protesterar :(

Sockerkaka - vääääldigt stor del av det man brukar bli bjuden på innehåller nån form av sockerkaka eller snarlik lika inte-god sak (tårta, muffins, rulltårta, cupcakes, bakelser osv osv). Tillsammans med folk jag känner väldigt väl kan jag ta en bit tårta och skrapa bort fyllningen och äta den men funkar ju oftast inte :p rätt trött på "va, bantar du?" och "men sockerkaka äter väl alla?"

Morotsjuice, jag älskar morötter men som juice fungerade det inte alls för mig.
Synd tycker jag, hade varit perfekt som mellanmål enkelt och nyttigt.

Sockerkaka - vääääldigt stor del av det man brukar bli bjuden på innehåller nån form av sockerkaka eller snarlik lika inte-god sak (tårta, muffins, rulltårta, cupcakes, bakelser osv osv). Tillsammans med folk jag känner väldigt väl kan jag ta en bit tårta och skrapa bort fyllningen och äta den men funkar ju oftast inte :p rätt trött på "va, bantar du?" och "men sockerkaka äter väl alla?"

Nu skulle jag äta sockerkaka om jag blev bjuden på det men helt ärligt, finns det ett tristare bakverk?! :o Ok om det är som "behållare" för en godare fyllning/smaksättning men att bara äta sockerkaka? Jag fattar inte :confused:

Nu skulle jag äta sockerkaka om jag blev bjuden på det men helt ärligt, finns det ett tristare bakverk?! :o Ok om det är som "behållare" för en godare fyllning/smaksättning men att bara äta sockerkaka? Jag fattar inte :confused:

Nä det är verkligen inte gott! Jag kan tvinga i mig lite om det är typ tårta men innan gick det inte alls. Vet dock inte om det är smak eller konsistens jag inte gillar... äter t ex inte någon form av muffins men älskar morotskaka

För att få äta smeten så händer det att det bakas sockerkaka här hemma :angel: blir iofs ganska små kakor ska erkännas:D

Smörgåstårta, för att det ser så himla gött ut.
Majonnäs, för att det skulle underlätta.
Kaffe, för den sociala grejen.

Alla ni som önskar ni kunde dricka kaffe av sociala skäl, visst går det väl så gott som alltid att få te som alternativ? Oavsett om det gäller hemma hos någon eller ute någonstans brukar väl lite hett vatten och några gamla blad(ja, jag är främst kaffedrickare) gå att skaka fram? Är det så socialt hopplöst att inte dricka kaffe?

Kaffe, för att det tydligen inte är socialt accepterat att inte dricka kaffe. Det smakar vedervärdigt. Än mer ställer jag till det när jag inte dricker mjölk heller (allergi)
Så jag brukar oftast säga "nej men jag tar gärna ett glas vatten. För det är ett himla bök tydligen om jag inte vill ha kaffe.. "ehmm....jahaaja, ja men vi kanske har något te här någonstans som köptes när Adam var länsman"
Sill och gravlax och skaldjur är tydligen också ett måste att tycka om. Jag vill inte äta rå fisk. Det smakar äckligt, ser äckligt ut. Värst av allt är den där jädra ruttna fisken som kallas surströmming. VARFÖR äter man rutten mat??
Rödvin och öl är också sånt där som tydligen är ett måste att tycka om.

Det är inget jag längtar efter att äta/dricka, men det vore praktiskt att tycka om.

Alla ni som önskar ni kunde dricka kaffe av sociala skäl, visst går det väl så gott som alltid att få te som alternativ? Oavsett om det gäller hemma hos någon eller ute någonstans brukar väl lite hett vatten och några gamla blad(ja, jag är främst kaffedrickare) gå att skaka fram? Är det så socialt hopplöst att inte dricka kaffe?

Ja, det är omöjligt på vissa ställen. Vischan hos äldre personer, gärna med bondebakgrund, har inte te. Min mage tål absolut inte vanligt svensk mellanrost, jag har kronisk magkatarr. Lik förbannat har jag varit tvungen att hinka kaffe ute hos markägare (nej, i det sammanhanget ber man inte ens om te). Jag grundar med Ranitidin och häller i mycket mjölk (det finns alltid). Min mage tycker inte om mjölk heller men reagerar inte så häftigt på den.

Det kanske inte är så smart men jag betalade ett betydligt högre hälsomässigt pris på ett tidigare jobb så det här är ingenting.

Ja, det är omöjligt på vissa ställen. Vischan hos äldre personer, gärna med bondebakgrund, har inte te. Min mage tål absolut inte vanligt svensk mellanrost, jag har kronisk magkatarr. Lik förbannat har jag varit tvungen att hinka kaffe ute hos markägare (nej, i det sammanhanget ber man inte ens om te). Jag grundar med Ranitidin och häller i mycket mjölk (det finns alltid). Min mage tycker inte om mjölk heller men reagerar inte så häftigt på den.

Det kanske inte är så smart men jag betalade ett betydligt högre hälsomässigt pris på ett tidigare jobb så det här är ingenting.
Jag rör mig nog i en skyddad värld:D

Billig ljus lager. Hade varit väldigt mycket mer ekonomiskt än som nu när all öl jag tycker om är dyr hipsteröl. Dricker inte mer än ett par öl i månaden men en stor stark på krogen är betydligt snällare för plånboken än konsiga saker med konstiga namn.

Jag har samma problem med vin :meh:
Vad tycker du är gott vin då? Har märkt att rödvin är gott om det är dyrt men har än så länge inte märkt samma sak med vitt vin. Men där dricker jag mest det som finns från en lokal producent för att jag tycker det är lite kul med vin producerat tvärs över vägen från nuvarande stallet.

Vad tycker du är gott vin då? Har märkt att rödvin är gott om det är dyrt men har än så länge inte märkt samma sak med vitt vin. Men där dricker jag mest det som finns från en lokal producent för att jag tycker det är lite kul med vin producerat tvärs över vägen från nuvarande stallet.

När det gäller rött älskar jag cabernet sauvignon-dominerade bordeaux-viner :love: samt Crozes-Hermitage och Chateauneuf-du-Pape. Tyvärr har jag utvecklat en smak för champagne också... :cautious:

Vitt vin är jag väl inte lika kinkig med men visst, en god chablis är alltid trevligt (och inte billig :cautious:).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30