Ja det är det faktiskt. Min man dricker inte kaffe och det är hopplöst. Vi är båda tedrickare men jag kan dricka kaffe och gör det helt frivilligt men han ställer alltid till jätteproblem hemma hos 50- 60+ personer som har gjort kaffe till alla och så måste de börja leta efter te till en. Sedan om det är besvärligt eller om de gör det till besvärligt vet jag inte, men alla tio vid bordet uppfattar och diskuterar trasslet i alla fall .Alla ni som önskar ni kunde dricka kaffe av sociala skäl, visst går det väl så gott som alltid att få te som alternativ? Oavsett om det gäller hemma hos någon eller ute någonstans brukar väl lite hett vatten och några gamla blad(ja, jag är främst kaffedrickare) gå att skaka fram? Är det så socialt hopplöst att inte dricka kaffe?
Det är typ enklare att be om ett glas vatten, men det vill de ju helst inte servera. Coca cola eller saft tycker de också är lättare, dessutom är det kanske redan framställt till barnen.
Kommer man hem till någon vän i 30-40 årsåldern är det inga problem. Är det någon man inte känner så väl, vi har tedrickarvänner, så blir det problem igen.