R
Raderad medlem 6459
Jamen exakt! Verkligen socialt osmidigt att inte dricka sånt.Samma här! Man känner sig sjukt dryg när folk erbjuder både kaffe och te och man tackar nej pga tycker inte om...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen exakt! Verkligen socialt osmidigt att inte dricka sånt.Samma här! Man känner sig sjukt dryg när folk erbjuder både kaffe och te och man tackar nej pga tycker inte om...
Sortens kaffe beror på vattnet och vilken typ av bryggare du har.Såväl moccabryggare, pressokanna som en filterhållare, filter och en vattenkokare kan göra bra kaffe och är billigare och mer utrymmessnåla än elektrisk bryggare eller andra maskiner.
Såväl moccabryggare, pressokanna som en filterhållare, filter och en vattenkokare kan göra bra kaffe och är billigare och mer utrymmessnåla än elektrisk bryggare eller andra maskiner.
Jamen exakt! Verkligen socialt osmidigt att inte dricka sånt.
Vin funkar alltid .Jag inser nu att jag verkligen inte har någonting hemma att bjud en person som varken dricker kaffe eller te på. Ett glas havremjölk eller vin?
Puh. Jag klarar mig. Har äcklig likör och annan sprit också. Bäst vore om eventuella gäster drack upp likören.Vin funkar alltid .
Om du behöver öka på dina värdinnepoäng(man kan ju också skita i't): Med en vattenkokare och en filterhållare(de i plast kostar under fyrtio spänn på Clas Ohlsson) behöver du bara filter(brukar kosta typ en tia) och bryggkaffe. Problemet är väl att ett öppnat paket kaffe tappar smak rätt snabbt, men det funkar kanske att stoppa det i frysen, som en del säger?Snabb googling ger att pressokanna verkar dyrt. Vattenkokare har jag.
Jag tycker att en del sorters snabbkaffe är helt adekvata i smaken så jag hade kört på det till gäster om jag inte själv hade varit grav koffeinist. T ex har Lidl en sort som smakar riktigt bra.Vattenkokare har jag.
Om du behöver öka på dina värdinnepoäng(man kan ju också skita i't): Med en vattenkokare och en filterhållare(de i plast kostar under fyrtio spänn på Clas Ohlsson) behöver du bara filter(brukar kosta typ en tia) och bryggkaffe. Problemet är väl att ett öppnat paket kaffe tappar smak rätt snabbt, men det funkar kanske att stoppa det i frysen, som en del säger?
Jag skulle personligen säga att snabbkaffe är helt okej, men det är inte extrembilligt det heller. Om det inte är så att du har någon form av bjudning så kan jag inte se varför du tvunget ska behöva kunna bjuda på kaffe heller.Snabb googling ger att pressokanna verkar dyrt. Vattenkokare har jag.
Jag förstår dem. Det känns konstigt att erbjuda saft till personer som har fyllt 16 år och vin är det ju inte alltid läge för. Plus att vin till tex nybakade bullar eller annat fikabröd/glass/paj är lite udda.Ja, det är faktiskt snorjobbigt att inte gilla kaffe. Än värre att jag dessutom inte heller dricker te. Folk vet liksom knappt vad de ska ta sig till när jag kommer på fika .
Du får skaffa en fickplunta och ha saft i, då behöver de bara erbjuda vatten så fixar du restenJa, det är faktiskt snorjobbigt att inte gilla kaffe. Än värre att jag dessutom inte heller dricker te. Folk vet liksom knappt vad de ska ta sig till när jag kommer på fika .
Juice är ju en bra grej annars. Eller bubbelvatten eller vanligt vatten.Jag förstår dem. Det känns konstigt att erbjuda saft till personer som har fyllt 16 år och vin är det ju inte alltid läge för. Plus att vin till tex nybakade bullar eller annat fikabröd/glass/paj är lite udda.
Du får skaffa en fickplunta och ha saft i, då behöver de bara erbjuda vatten så fixar du resten
Juice och bubbelvatten har jag aldrig hemma. Bara vatten känns - sorgligt. Alltså, det här ÄR lite socialt svårt. Kaffekulturen har oss i ett fast grepp.Juice är ju en bra grej annars. Eller bubbelvatten eller vanligt vatten.
Det var bara menat som tips, eftersom jag vet att det ÄR bökigt för folk.Juice och bubbelvatten har jag aldrig hemma. Bara vatten känns - sorgligt.
Bäst är när min partner är med för han tycker inte att te är jobbigt. Men när folk varken gillar kaffe eller te hjälper ju inte det.Det var bara menat som tips, eftersom jag vet att det ÄR bökigt för folk.
Inte jag heller. Om jag vet att jag får besök som varken dricker kaffe eller te kan jag ju ordna något, men annars blir det klurigare. Jag brukar nog försöka truga med olika sorters te som egentligen inte är teJuice och bubbelvatten har jag aldrig hemma. Bara vatten känns - sorgligt. Alltså, det här ÄR lite socialt svårt. Kaffekulturen har oss i ett fast grepp.