Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Hehe, jag ska inte klaga! :D
Haha det är lugnt, jag saknar det inte så mycket, det är mer att det blir lite komplicerat att förklara. Kan ju inte direkt säga att jag inte tycker om choklad, för det gör jag ju, bara det är rätt sort... Det bästa jag kommit på hittills är att jag inte tycker om när det blir för "chokladigt", men det är inte alltid så tydligt för andra vad det innebär. :rofl:

Men om jag tillägger att jag inte gillar lakrits heller så brukar folk nöja sig med att konstatera att jag är konstigt och släppa det där. :up:

Lite OT

Flera har skrivit att de inte gillar kokt potatis. Själv önskar jag att kunskapen om potatis blev större så att man kunde börja använda sorter som de bästa passar. Det är t.x en oherrans stor skillnad mellan en Sava och en Princess. Eller för den delen King Edward.
Det finns äcklig potatis. Flera av de fastaste sorterna gillar jag inte, även om jag äter dem.

Jag håller med. Till och med jag kan känna skillnad. Vi brukar odla flera olika sorter själva och jag känner framförallt på lukten att de skiljer sig åt. Tyvärr kan jag ändå inte få ner dem om de inte är dränkta i sås eller hårt grillade.

Den här tråden får mig att inse att jag gillar typ... allt, mer lr mindre :p Inälvor är väl det enda som får mig kräkfärdig, men det tror jag att jag bara blivit bjuden på en gång.

Vin, det önskar jag att jag kunde tycka om, eller redan om jag skulle tycka att det var sådär "neutralt" så skulle jag vara nöjd, men icke, jag tycker att det är ganska så fruktansvärt styggt :wtf:
När man är på någon festlighet så skulle det ju vara kul om man kunde dricka vin, och njuta av det dessutom, för det ser ju så gott ut.
Folk som tar ett vinglas på kvällen bara sådär "för att det är gott" förstår jag mig inte alls på.

Hade lite hoppats på att när jag blev äldre så skulle min smak mogna, så som att jag börjat gilla oliver och fetaost, och att jag då skulle börja gilla vin också, men när jag nu passerat trettiostrecket och det ej har skett ännu så får jag väl börja ge upp hoppet :p

Tillagad paprika hade ju varit bra som vegetarian, ca alla vegetariska alternativ innehåller ju paprika. Smakar beskt och konsistensen är liksom slem som sitter fast på vasst skal. Näe.

Jag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.

Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.

Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.

Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.

Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.

Vilka är era saker?

Min egentligen enda grej är ost.
Det är socialt försvårande att inte äta ost.

Det enda jag inte äter eller dricker, men som jag önskar att jag tyckte om, är kaffe och grapefrukt (även sådant som har smak av grapefrukt). Kaffe pga det sociala, och att det luktar gott, och grapefrukt för att det SER så gott ut och innehåller en massa nyttigheter. Men det är så beskt att jag storknar, inte ens sådan där sötad grapefruktjuice som brukar finnas på hotellfrukostar funkar.

Chokladglass! Alla tycker att man är ett ufo när man tycker om choklad men inte chokladglass. Men det är ju inte alls samma sak!
Inte alls, det är helt rimligt! Nu hatar jag inte chokladglass alls, det slinker ned, men jag väljer det inte aktivt. Det är lite i samma kategori som folk tror att man ska gilla äppelpajglass bara för att man älskar äppelpaj. Jättekonstig idé, äppelpaj ska ju vara varmt och choklad rumsvarmt i alla fall för att smaka som det ska.

Haha det är lugnt, jag saknar det inte så mycket, det är mer att det blir lite komplicerat att förklara. Kan ju inte direkt säga att jag inte tycker om choklad, för det gör jag ju, bara det är rätt sort... Det bästa jag kommit på hittills är att jag inte tycker om när det blir för "chokladigt", men det är inte alltid så tydligt för andra vad det innebär. :rofl:

Men om jag tillägger att jag inte gillar lakrits heller så brukar folk nöja sig med att konstatera att jag är konstigt och släppa det där. :up:
Jag har älskat jordgubbar men hellre valt annat än saker med jordgubbssmak, saft, sylt, godis :) (bara för att de som gör saker med jordgubbar glömmer syran som finns i själva gubben och behåller bara jolmigheten. Nu känns det som att det bättrat sig lite, finns jordgubbssylt med syra.)

äpplemos - älskar det till min havregrynsgröt men annars är det ingen höjdare
rödvin - ser gott ut. men jag tycker allt vin smakar surt
skaldjur - ser så himla gott ut men tycker att det smakar som akvarium luktar. samma med fisk, förutom att det inte ens ser gott ut. kan dock peta i mej ett par kräftor på kräftkalas eller äta lite hummer. inte gott någonstans men kul att pilla isär
kokos - vidrigt och gör mej spyfärdig. men det skulle underlätta
kaffe - luktar så gott men smakar blä. och alla dom där kaffedrinkarna som ser så goda ut tills man smakar och känner smaken av det vidriga svarta
svamp - så man slipper sitta och pilla bort
mörk choklad - för att det finns på så mycket som egentligen är gott. och då måste man ju pilla bort

Gul lök och rå lök överlag hade ju varit himla smidigt om jag gillade, så slapp jag modifiera de flesta recepten och slipper komma ihåg att be om att få maten utan lök när man beställer färdigmat.

Kaffe. Men inte drycken i sig egentligen, utan det sociala kring att ta en kopp kaffe. Speciellt när jag jobbade på kontor.

Fisk. Det hade varit skönt om jag åt fler än en sorts fisk så skulle man få lite mer variation. Men det är bara lax jag tycker är gott. Alla andra fiskar smakar så mycket... Fisk?! :yuck::grin:

Kaffe, konjak, koriander. Jag skulle gärna dricka alkohol/vin/öl men urrk :wtf: Ananas. lakrits och salmiak står jag inte ut med men önskar iofs inte att jag kunde äta det. Ostron säger alla det är en delikatess men jag tycker bara att det smakar salt gummislem.

Bönor, linser, kikärtor och liknande som vore en bra proteinkälla när man inte äter kött... men nä, det smakar mjöligt pulver..
Annars är jag nog inte så sjukt dyster över övrigt jag inte gillar, klarar mig utan kött, sushi, musslor och ädelost.

Bönor, linser, kikärtor och liknande som vore en bra proteinkälla när man inte äter kött... men nä, det smakar mjöligt pulver..
Annars är jag nog inte så sjukt dyster över övrigt jag inte gillar, klarar mig utan kött, sushi, musslor och ädelost.

Funkar inte edamamebönor heller? T.o.m. mina bönhatande vänner tycks gilla dessa.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka