Vad motsvarar bomstorlek 4?

J

Jacki

Jag tänkte äntligen köpa en westernsadel och har hittat en Nevada Fancy. Jag har blivit rekommenderad att köpa en sadel med bomstorlek full quater. Säljaren vet inte om den motsvarar det men har hittat att det står bomstorlek 04 på sadeln. Kan någon säga vad det motsvarar ungefär?

Sv: Vad motsvarar bomstorlek 4?

jag har en full quarter sadel och på min sadel står det 03 och syrran har en X-full quarter och på den står det 04, men sedan kan det också vara olika från märke till märke... Men det bästa är att prova sig fram och se vilken som liggen bäst, prova gärna olika sadlar så att du hittar den som passar både dig och hästen bra.

Det är väl en Double CC? och i så fall motsvarar den 7 1/2 ". Jag hade en stl 3 och den var 7".

min sadel som jag skrev om i mitt förra inlägg är en Double CC Trail Rider och det är en full Quarter och har beteckningen 03...

real_cowgirl skrev:
min sadel som jag skrev om i mitt förra inlägg är en Double CC Trail Rider och det är en full Quarter och har beteckningen 03...
Samma som min förra;)... Jo, det är full qh och är som regel 7" Just Trail Ridern fanns inte i stl 4 när jag sökte en.

okej, men nu finns ju stl 4 på Trail ridern!

real_cowgirl skrev:
okej, men nu finns ju stl 4 på Trail ridern!
Så dags nu...när jag köpt en specialsadel från Tyskland:crazy: ...den får hänga med ett tag nu.

Ska ju köpa en ny sadel när mitt föl, som förhoppningsvis föds om exakt 11 månader, är 3 år och redo för inridning;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 111
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?