Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag vet bara hur Per Morberg stavar till det. Fram till ett år sedan visste jag inte ens att fenomenet fannsHaha, är det så det ska stavas alltså? Vet att min morbror drack det när jag var yngre men jag tänkte mig mer "Kallemucho". Din stavning känns på något sätt mer rimlig
Det blir mycket öl samt bubbel i värmen. Och då har jag inte ens semester ännu (däremot skiftarbete )
Idag har jag missbrukat tonfisk på burk. Av någon outgrundlig anledning har jag varit extremt sugen på det och ätit det både till lunch och middag. Längtar till imorn när jag kan äta tunnbrödsrullar med tonfiskröra igen
Inte tonfisk ! (Från ett Finland där de envisas med tonfisk på pizza i varannan smakkombination. Kebabpizza med tonfisk........)
Ska ju vara makrill i tomatsås.
Salt ja. De här missbrukar jag just nu.Salt lockar jätte mycket, saltar allt jag äter extremt mycket, får nog hålla igen lite på det men samtidigt behövs ju salt nu och jag har väldigt lågt blodtryck så ligger inte i riskzonen för att det ska vara direkt skadligt med mycket salt (intalar jag mig i alla fall, vet inte vad mer det kan påverka men väljer att fokusera på det goda och begäret ). Verkar som att många vill ha salt.
Å flädersaft är så gott! Fått en flaska flädersaft (koncentrat) av min mamma som har gjort egen flädersaft (med mkt citron i) - är så otroligt gott!Flädersaft med citronskivor och is!
Typ det enda som är tillräckligt salt! Alla andra (saltlakrits)godisar jag provat hittills har varit mesigaDjungelvrål..
Såg du min påse lite högre upp? Men det ska vara den som heter skum, inte de hårda.Typ det enda som är tillräckligt salt! Alla andra (saltlakrits)godisar jag provat hittills har varit mesiga
Ja jag såg den! Har bara testat de hårda och det var en besvikelse så tänkte att skummet var lika - men skum är alltså saltare?Såg du min påse lite högre upp? Men det ska vara den som heter skum, inte de hårda.
Minns inte sältan i de hårda, tyckte bara inte om konsistensen. Men de mjuka är rejält salta - dock inte riktigt som djungelvrål.Ja jag såg den! Har bara testat de hårda och det var en besvikelse så tänkte att skummet var lika - men skum är alltså saltare?
Rejält salt låter ändå som bra förutsättningar! Förstår inte att det kan vara så svårt att göra salt lakritsMinns inte sältan i de hårda, tyckte bara inte om konsistensen. Men de mjuka är rejält salta - dock inte riktigt som djungelvrål.
Eller hur? Men jag har för mig att de var ännu saltare förr.. eller så var man bara känsligare då?Typ det enda som är tillräckligt salt! Alla andra (saltlakrits)godisar jag provat hittills har varit mesiga