Vad menas?

R

Rebeccaah

Hej, vi undrar vad som menas med ordet Kollektiv, i ungefär en sån här mening, "Boxplats ledig i mindre stalldel om 3 hästar, del av kollektiv." ?
Tacksamför svar !

Sv: Vad menas?

Skulle tro att man menar att man hjälps åt, alltså turas om, när det gäller skötsel, anskaffning av foder osv. Brukar i allmänhet kräva lite mer av hästägaren, utifrån min erfarenhet iallafall.

Sv: Vad menas?

Precis som MiaMaria skriver; man hjälps åt med fodringar, utsläpp osv. Dvs. ofta delar man upp fodringar och utsläpp/insläpp på antalet hästar och månad. Ibland hjälps man även åt att mocka samt köpa in strö och grovfoder, det är lite olika.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 088
Senast: corzette
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 366
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka