Vad menas med "höga knän"?

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare steve
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 217

steve

Trådstartare
Jag har alltid funderat på hur en häst egentligen kan springa med mer eller mindre höga knän. Menas det att de lyfter bakbenen högre? Eller hur i hela världen kommer KNÄT högre upp, rent fysiskt?

Carpus kallas i vardagligt tal för framknän så det som menas är höga frambenslyft.
Känns inte så svårt att lista ut ;)

Aha! Jag har nog aldrig hört uttrycket framknä så det är nog därför jag är förvirrad! Karpalleden är väl inte ett knä heller..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 335
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 739
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka