Vad läser du just nu?

@parellikusken visst efterlyste du litteratur med hbtq-tema i ljudboksform för en tid sedan? Jag såg att Matrix av Lauren Groff nu finns som ljudbok på Nextory. Jag tycker att den är väldigt bra.
 
The librarian of Crooked Lane av C.J. Archer. Ärligt talat har jag svårt att recensera den eftersom jag mest lyssnat i bilen samtidigt som barnen lyssnat på annan ljudbok, så en aning okoncentrerat 😅 men helhetsintrycket var ändå gott, så jag ska lyssna på nästa nu. Hoppas den finns som e-bok också, jag vill kunna läsa också.
 
Jag har precis lyssnat på Mannen som hyrde en familj och Den objudna hyresgästen av Susanne Brijker.
Gulliga feelgood böcker. Båda två har ganska orealistiska händelser men det var ändå feelgood precis i min smak, lite lättsmält, lite känsla, fällde absolut en tår i slutet av den första boken och framförallt inget smetigt kärlekskrafs 4/5.
 
Jag har hittat en ny författare för mig Tracy Rees som har skrivit bla Rosenträdgården och nu har jag precis börjat på hennes Amy Snow allt utspelar sig i mitten av 1800-talets England.
Hon skriver historiska böcker tror jag att de kallar det, det utspelar sig iaf inte i nutid och hon hoppar inte i tiden som Lucinda Riley gjorde. Ett litet tips på författare 🙂
 
Läser Black Summer av M W Craven. Brittisk deckare, nr 2 i serien. Riktigt bra. Ettan var så klart också bra, annars hade jag inte läst fler, men denna är snäppet bättre.
 
Älskar den här tråden 😍 Lyssnar så mycket på ljudbok och tycker det är kul att upptäcka nya författare :bump:

Själv har jag lyssnat mycket på en mysdeckarserie som utspelar sig i England under mellankrigstiden. Ett gift par med rätt modern dynamik som löser brott och problem i sin lilla by. Korta lätta böcker men ändå välskrivna. Författarna är Matthew Costello och Neil Richards. Första boken i serien heter A shot in the dark. Lång serie med, vilket jag gillar. 12 eller 13 böcker hittills 👍

Nu har
 
Läst ut Sent Farväl av Ia Genberg. Wow! Så fantastik.
Mycket lättläst då den inte ens var 200 sidor.
Handlar om M som plötsligt en dag ser en dödsannons i tidningen, en vän från det förflutna som gått bort. Dialogen är rapp och vass och lämnar mycket utrymme för läsarens egna tolkningar. Tema är tiden och det förflutna, om vänskap som varit.
 
Nu ska jag antigen läsa Svårmodets döttrar av Anna Laestadius Larsson eller Halva Malmö består av killar som dumpat mig av Amanda Romare.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 689
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp