Jag läser och lyssnar på också, även böcker som inte hamnar i bokbingot.
Så just nu lyssnar jag på
Hjärtats skafferi som jag tycker är rätt medioker faktiskt. Helt okej som tidsfördriv men nja, ibland känns författarens skrivsätt så väldigt barnsligt (typ som när jag själv skrev historier på högstadiet) vilket är störande i en bok för vuxna. Men ja, den är ju inte dålig utan bara en sådan bok jag troligtvis inte kommer komma ihåg.
Lyssnar även på
Robin Hood vilket är himla roligt faktiskt! Jag har aldrig läst den innan utan bara nöjt mig med Disney och ”men in tights”
så den är stundtals väldigt underhållande pch dessutom bra inläst, så jag är klart överraskad!
Utöver det har jag läst
Solstenen som jag älskade! Verkligen så kul med nya författare inom fantasy-genren som inte bara skriver utifrån mall 1A liksom. Gillade verkligen de afrikanska influenserna och författarens tanke bakom boken - dock var den stundtals lite väl rå för mig. Men ja, ser verkligen fram emot att läsa fler böcker i serien!
Har också läst
Damkören i Chilbury som var aådär lite lagom trivsam. Det stora pluset med den här boken är att den fokuserar mestadels på kvinnorna som blev kvar hemma under andra världskriget snarare än själva kriget. Men även detta är en bok jag inte kommer komma ihåg särskilt länge efteraom det var rätt många av dom vanliga itrigerna (kärlek, hemligheter osv) som återfinns i så många andra böcker.
Och just nu så läser jag fjärde boken om Lockwood -
Den flammande skuggan. Jag har ju verkligen gillat dom tidigare tre och även denna är hittills bra! Dock börjar det bli lite mycket upprepningar vilket inte är så konstigt eftersom boken har dom förutsättningarna den har, men ja, det märks att det är den fjärde boken och allt är inte riktigt lika fascinerande som första gången jag läste det