Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hittade @Anna s recension av Utan dina andetag när jag googlade recensioner och Anna, jag håller med dig, jag blir inte heller det minsta sugen på att backpacka i Indien!
Förresten, du verkar ha det så jäkla mysigt på kulturfronten. Läsning, bokcirklar, poddar, mässor.
Åh, vad skoj att du ramlade över den!
Ja, kulturfronten har varit i högform senaste året eller så, det får jag säga! Förra året på bokmässan träffade jag för första gången hon som nu är min absolut närmsta vän (vi har typ femtio gemensamma vänner men har av någon anledning inte träffats förrän förra året då - hon flyttade till Göteborg först för 1½ år sedan ungefär) och vi hittar på väldigt mycket skoj - alltifrån finkultur till gå på fotboll. Så visst är det härligt. Det finns ett gigantiskt utbud i Göteborg faktiskt om man spanar lite - Stadsbiblioteket, diverse muséer osv. har massa olika program, oftast gratis, som man kan underhålla sig med på vardagskvällar. Lite hjärnföda i en timme eller två, så kan man åka hem och äta choklad och kolla på Biggest Loser VIP med gott samvete sen...
Låter fantastiskt!
Ja, det är toppen med nya vänner.Ja! Det är ju inte alltid så lätt att få nya nära vänner i högre ålder (om 35 nu räknas dit, men du förstår vad jag menar) - men vi fann varann direkt. Nu är vi kanske lite unika i vår gemensamma bekantskapskrets, där de flesta dels är lite äldre men även har partner och barn hemmavid, vilket förstås gör att man inte alltid kan "göra som man vill" flera dagar i veckan sådär. Men vi har ju även rest ihop i somras utan att slå ihjäl varandra trots umgänge 24 timmar om dygnet i tio dagar (bussresa med delade hotellrum, oftast även säng) och funkar väldigt bra tillsammans så det är verkligen en ynnest!
@majola Åh, vad jag kunde läsa mig till är det den boken (Farliga vidder) som heter Montana Sky som film? I så fall gillar jag den, sett den flera gånger =)
För övrigt började jag läsa Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes, men tror inte jag kommer läsa klart den heller. Suck alltså.
Jag läser om Främlingen vid havet av Nora Roberts istället =)
//r
Läser just nu Ett litet liv av Hanya Yanagihara.
Extremt bra personporträtt i boken, har svårt att lägga ifrån mig den och när jag väl gör det så fortsätter jag tänka kring karaktärerna i boken. Trodde inte den skulle vara såhär bra, men den överraskade mig.
Boken är så bra att jag till och med ser fram emot att sitta på tåget i tre timmar idag, för då får jag läsa vidare i boken.
Boken är till och med så bra att det inte gjorde något att jag vaknade halv fyra inatt och inte kunde somna om, för då fick jag ett par timmar tillsammans med boken istället.
Rekommenderar den till alla som inte läst den ännu!
Läser just nu Ett litet liv av Hanya Yanagihara.
Extremt bra personporträtt i boken, har svårt att lägga ifrån mig den och när jag väl gör det så fortsätter jag tänka kring karaktärerna i boken. Trodde inte den skulle vara såhär bra, men den överraskade mig.
Boken är så bra att jag till och med ser fram emot att sitta på tåget i tre timmar idag, för då får jag läsa vidare i boken.
Boken är till och med så bra att det inte gjorde något att jag vaknade halv fyra inatt och inte kunde somna om, för då fick jag ett par timmar tillsammans med boken istället.
Rekommenderar den till alla som inte läst den ännu!
För mig gick det också galet långsamt, just för att det var på engelska. Och normalt tappar jag intresset när en bok tar så lång tid, jag minns inte historien mellan läsningarna. Men i den här berättelsen var jag så närvarande att det inte var något problem att det tog lång tid.Jag är mitt i. I våras började jag med den på engelska men det gick så långsamt att jag tappade fart och gav upp. Nu kan jag som du knappt lägga den ifrån mig. Jag vet inte när jag kände så här starkt för en bok senast.
För mig gick det också galet långsamt, just för att det var på engelska. Och normalt tappar jag intresset när en bok tar så lång tid, jag minns inte historien mellan läsningarna. Men i den här berättelsen var jag så närvarande att det inte var något problem att det tog lång tid.