Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser just nu tredje delen av Clive Barkers Abaratserie, Absolute Midnight, det kommer att bli en eller två böcker till i serien. Underbara böcker i vilket fall.
Jadå det finns, än så länge, en till. Absolute Midnight ( färdigskriven -11), finns inte översatt till svenska än. Enligt Clive så är det väl tänkt att bli fem böcker i serien, minst fyra. Så nu är det bara att vänta på att han ska skriva klart den fjärde. Den tredje boken skiljer sig lite från de två första, den är mycket mörkare och låter mer av Barkers vanliga (sjuka, vridna) fantasi lysa igenom. Jag köpte min på Google Play och läser på mobilen, läsplatta. Sambon fick en signerad kopia av mig julen -12 så vi har en fysisk variant också. Gillar du Abarat så måste du läsa den.Åh finns det fler alltså? Jag älskar Abarat men har bara läst de första två
Jadå det finns, än så länge, en till. Absolute Midnight ( färdigskriven -11), finns inte översatt till svenska än. Enligt Clive så är det väl tänkt att bli fem böcker i serien, minst fyra. Så nu är det bara att vänta på att han ska skriva klart den fjärde. Den tredje boken skiljer sig lite från de två första, den är mycket mörkare och låter mer av Barkers vanliga (sjuka, vridna) fantasi lysa igenom. Jag köpte min på Google Play och läser på mobilen, läsplatta. Sambon fick en signerad kopia av mig julen -12 så vi har en fysisk variant också. Gillar du Abarat så måste du läsa den.
Jag kan föreslå två alternativ:Jag har hamnat i en svacka. Minns inte ens när jag läste sist. Har några bra böcker jag är halvvägs igenom, som jag funderar på hur det går, men det kommer inte längre än så. hur ska jag göra för att ta mig ur svackan?
Jag har hamnat i en svacka. Minns inte ens när jag läste sist. Har några bra böcker jag är halvvägs igenom, som jag funderar på hur det går, men det kommer inte längre än så. hur ska jag göra för att ta mig ur svackan?
Låt de böckerna vara och kör på ett säkert kort, skulle jag säga. Gärna något som är relativt enkelt att komma in i, som inte består av 1000-sidor och som är fristående (så ingen GoT-läsning!!). Jag tycker att sådana böcker brukar vara jättebra för att få igång läsningen igen när jag är i en svacka, eftersom det blir enkelt att läsa
Jag kan föreslå två alternativ:
Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson
Förr eller senare exploderar jag/The fault in our stars av John Green.
Själv har jag inte hunnit så långt i Americanah men gillade den från första sidan. Jag tycker om när författare skriver fram verkliga människor.
Jag tycker också att Flynns första är hennes bästa! Fast jag läste den på engelska så jag slapp irritera mig. Sharp objects tycker jag däremot är mer dubbeltydigt än Vassa föremål, det är en lam översättning även om jag inte kan komma på någon bra själv.Det var samma här. Hon är fantastisk, Adichie!
Den senaste boken jag läste ut var Vassa föremål. Minst lika bra som de andra jag läst av Gillian Flynn. Nog faktiskt den bästa, tror jag. Om man bortser från att jag stör mig så sjukt mycket på översättarens notoriska användning av tempusformer som strypte, fryste osv. Jag vet att det är ok enligt SAOL, men det sticker ändå i ögonen.