Vad krävs för att katten ska bli mosad?

Thesen

Trådstartare
Lite konstig rubrik kanske...
Det är såhär att min katt alltid ska ligga brevid mig på natten, precis där jag vill ha mina armar :D. Jag brukar därför slänga armen över kissen, vilket borde bli tungt tycker man. Men hon verkar inte bry sig det minsta utan snusar lugnt vidare.

Så min fråga är: hur stor vikt tål en katt? Och om man nu ska lägga armen över katten, var är bäst att lägga den? Lägger jag den över revbenen är jag rädd att de ska krossas, lägger jag den över magen är jag rädd att hon inte ska kunna andas.
Inte världens största problem kanske, men det vore kul att veta :D

Äh håller du på att mosa henne mitt i natten så skriker hon ! promise :)

Jag tror nog att risken är ganska liten att du mosar din kisse. Om hon inte är en liten kattunge förståss.
Vaknar du inte av hon jamar så river hon dig nog eller på annat sätt väcker din uppmärksamhet.
Jag vaknade en natt för ett par år sedan av att min honkatt kravlade sig ut från mig. Jag hade lagt mig helt på henne stackaren... :crazy:
Är det bara din arm som ligger på katten tror jag nog den lyckas ta sig loss utan stora problem.

// Anna

Det händer att min knuffar sg in under huvudet, och sover som min kudde, med nosen i halsgropen ( :love:)
Jag tror inte han skulle göra så om det vore farligt/obehagligt. Små ungar däremot, finns det väl en risk att man krossar om man är oförsiktig.

En kattunge klarar i alla fall
inte en högtalare modell större
som välter när katten försöker
klättra upp på den. :crazy:

*spikar och limmar fast allt löst i lägenheten inför kissens ankomst*

Okej, jag kan nog sluta orora mig då :D
Men visst är det konstigt att de tål så mycket, de små liven ;)

Läste om din lille kisse förresten :eek:, vilken tur att allt gick bra! :)

Nej, en bekant har delat med sig
av sina erfarenheter. Jag hade däremot
en katt som blev trampad av en ko och
fick avlivas.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 677
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
17 011
Senast: Mabuse
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 429
Senast: Amk
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 611
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka