Vad koster en veterinärtbes?

S

Sanna_vbg

Vad koster en vanlig grundbesigtning? Om jag ska ta hem veterinären till gården. säljaren påstår att det ska koste 2280:- Det kan ju inte stämma. Jag har hört 1000-1200:-

Sv: Vad koster en veterinärtbes?

Ska du ta ut distriktare, åka till klinik eller vad?

Skulle gissa runt tusenlappen av en distriktare, men sånt kan ju variera.

När jag har ute "min" vet så brukar det kosta ca 12-1300.- + ev medicin ed.

2280:- låter vansinningt mycket.

/Linnea

Vår kostade nånstans runt 1000-1500, kommer inte ihåg riktigt.
Över 2000 låter mycket tycker jag.

Jag betalade 1100kr för besiktning samt ultraljud, då kom min ut oxå.

Det belopp du fått tycker jag låter väldans mycket!

lånar tråden lite :angel:

Vet någon hur mycket besiktning med röntgen kostar? :o

Vad koster en vanlig grundbesigtning? Om jag ska ta hem veterinären till gården. säljaren påstår att det ska koste 2280:- Det kan ju inte stämma. Jag har hört 1000-1200:-

Vad det kostar beror ju dels vilken veterinär, om det är en som fasttaxa (DV) eller en som själv sätter priset. Men också på hur långt veterinären måste köra. Hos mig är körersättningen ofta den dyraste biten vid en besiktning. Så en gårdsbesiktning här ligger mellan 1500 - 2200:-.

jag betalde 1200 för klinikbesiktning. iofs några år sen.

är det en dyrare häst du ska köpa så ska du åka till klinik, så det blir gjort ordentligt. skulle inte känna mig trygg med en gårdsbesiktning..

Vad det kostar att få vet till gården beror på många olika faktorer, inte minst rese-ersättning och hur lång tid besiktningen tar. Samma sak med klinikbesiktning; vilken klinik och vad skall ingå i besiktningen. Ring den vet/ klinik du har i åtanke och fråga dem, de bör kunna lämna ett pris eller åtminstone ungefär vad det går på.

Jag betalade 1498 kr för min besiktning av distriktsveterinärerna. Men då var det en blod analys med i det priset oxå.

*kl*

Vad tror ni, kan man slå två flugor i en smäll och få vet.besiktning och vaccination vid samma besök av distriktarna?
Att man vaccinerar efter besiktningen?
Kom på att det väl vore rätt smart eftersom det är så rackarns svårt att få ut dom öht när det inte gäller akuta grejer tycker jag (sist jag ville ha vet.besiktning ringde dom två veckor efter eller så, och iom att jag inte kunde komma ut till stallet då (jobbade) så fick jag ingen tid :p ) och så borde det rimligtvis bli billigare?

Själva besiktningen kostade 500 kr för mig, besiktades två gånger för första gången hade han råkat göra något i transporten antagligen. Så första gången åkte vi till veterinären, andra gången kom hon till vårat stall. Med grundvaccination och rese-ersättning blev det 1000 kr för andra gången.

Ja det är väl smart att göra allt på en gång.

Här kommer de när man vill (förutsatt att man ringer i vettig tid förstås...)

Ja, de kom ju faktiskt enligt bokad tid när många hästar i stallet skulle vaccineras. När jag själv ringde och skulle försöka boka in en dag/tid så lät det som "det funkar inte så, vi ringer om vi har vägarna förbi" men då var det iofs enbart för en veterinärbesiktning, inte 5 hästar som skulle vaccineras.

Jo, det svaret fick jag också när jag ville besiktiga. Att de ringer när de är på väg typ. Kul när man har 5,5 mil att köra från jobbet och hem... :smirk:

Vill minnas att jag betalade ca 2500:- för besiktning, vaccination och borttagning av vargtänder. Hemma i stallet av privatpraktiserande veterinär.

En distriktare får man väl knappast i närheten av stallet utan att det kostar minst 1500:-??:crazy:

Beror väl på om du ska röntga lr inte, det kostade 1700 kr när min häst blev veterinär besiktigad då kom en veterinär ut från en Atg klinik. Han kollade igenom hästen och gjorde böjprov m.m.

*KL*

Jag betalade 1200 kr för gårdsbesiktning med distriktsveterinär i nov 2006, och 1700 kr för klinikbesiktning (utan rtg) i nov 2007.

Gjorde en besiktning med böjprov när jag sålde min häst. Det gick på ca 800kr inkl. moms då vi åkte till veterinärstationen. Tar jag ut en annan vet som inte är distriktare så går det också på ca 800kr för samma sak hemma på gården.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil