Vad kostar...

Sv: Vad kostar...

Oj, det beror nog på vilken mjölkersättning du ger och givetvis på hur stor kull det är. 170 g KMR-pulver kostar runt 180 kr på Apoteket och det går säkert 3-4 burkar. Jag har aldrig nappat upp en kull så jag vet inte. Den första tiden behöver kattungarna matas varannan timme, men vid 2-3 veckors ålder räcker det med var tredje timme ungefär. Sedan får man försöka få över dem på fast föda vid 3 veckors ålder.

Själva kostnaden för mjölkersättningen är inte den stora "kostnaden"

Det är att vara uppbunden 24 timmar om dygnet i 2 veckor...

Först ska den första bebben ha sin mat medans X antal bebbar också vill ha SIN mat samtidigt.

När sen alla är matade, vilket kan ta upp till 1 timme åt gången, ska alla tvättas och kissas.

Har du tur har du kanske 30 minuter kvar för egna bestyr, toalettbesök + mat + sömn m.m. innan det är dags att börja om från början igen.... :cry:

DYGNET RUNT I 2 VECKOR :crazy:

Bättre än dygnet runt i flera år ;) kunde vart människobarn...

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 236
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Ni som har haft en katt med livmoderinflammation, vilken behandling har er katt fått? Och hur har det gått? Min katt är under...
Svar
11
· Visningar
650
Senast: Tsaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama