Vad kostar veterinär besök`?

M

Melikemycat

Hej,

Det är SJÄLPVKLART man ska till veterninären när något är fel! Och jag ska dit, tänkte bara höra om någon vet ungefär vad det kostar att ta in en kattunge så de kan kolla på ögat. Det är varigt och jag har använt ögonvatten utan att det hjälpt. Noviform är slut i hela Göteborg..

Vad kostar kattunge vaccinationen för 3st?
Och vad kostar veterniärbesiktiningen? Vilken ålder gör man den?
Tack!!

Sv: Vad kostar veterinär besök`?

Undersökning av ögat... en fluoresceinfärgning kostar kanske 50 kr (man kollar om hornhinnan är skadad). Och poliklinikavgift på säg 500 kr. Recept för ögonsalva går säkert på minst 50 kr. Att bara ta in en kattunge för ögat går nog på en sådär 600-700 kr.

Kattungarna ska vaccineras 2 gånger med 3-4 veckors mellanrum. Första gången brukar vara vid 8-9 veckors ålder och andra gången vid 12 veckors ålder. Jag betalade 560 kr för att vaccinera två katter nu i veckan här i Göteborg så säg 280 kr/kattunge för en spruta. Lägg till en poliklinikavgift på 400-500 kr för varje besök och 200-300 kr för besiktning vid 12 veckors ålder.

Första vaccinationen går alltså loss på runt 1300 kr, beroende på om du får rabatt eller inte. Andra tillfället blir lite dyrare eftersom de besiktigas också så då hamnar du närmare 2000 kr.

Så, lite ungefärligt vad det kan kosta.

de lät dyrt med vaccinationen som du gjorde uträkning på. Jag betalade ca 250kr/kattunge första sprutan. Dvs för 3 kattungar blir de 750kr...spruta 2+besiktningen gick på ca 380kr/kattunge..dvs 1140kr

båda sprutor+besiktningen för 3 katter blir 1890kr. Man brukar inte betala någon extra klinik avgift för vaccineringen

Nej, ingen extra avgift men veterinärerna brukar alltid ta ut en grundavgift/poliklinikavgift. Iaf de jag har gått till. Sedan är det väl ingen större skillnad på 280 och 250 kr.;) Jag betalade 360 kr för en vaccination hos min förra veterinär.

Men det varierar som sagt från veterinär till veterinär. Jag har bekanta som inte betalar mer än 200 kr för en vaccination.

Det varierar.
Min förra veterinär tog (för vaccination x 2 + besiktning + chippning) 750 kronor för kattunge 1, och 650 för övriga i kullen. Alltså 2050 kronor. Utan chippning blev det 1450.

Min veterinär i Majorna tar 328:- för undersökning, vaccination 246:- enl en faktura från 2008. Sen tillkommer ju moms med.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 017
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 044
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama