Sv: Vad kostar pencilin?
ojoj, vadå för hudinfektion? Vad är planen för behandling?
//E - som också hade apjobbig mugg och tröttnade och körde pålle till klinik för behandling
Han hade ett VIDRIGT balltramp först, som vi va tvugna att lägga om med jodopax för o dra ut äcklet.
Allt var bra, så kom det ut äckel i kronranden, så vi trodde att det blivit infektion som gått upp som typ en böld i hoven och ut i kronranden. = på med jod omslag 1h/dag.
Det blev värre och gick upp i karleden. fortsatte likadant.
sedan var det en hovslagare i stallet som sa att jag skulle sluta med joden o bara tvätta med tvål o vatten för att det såg så bra ut.
då svullnade det upp och gick upp mot knät. samma behandling men efter 1½ veckas hälta ringde jag vet.
hon sa att det fanns två alternativ.
1. infektion från balltrampet
2. hudinfektion
samma behandling för dem båda, antibiotika skrevs ut för en vecka.
Hovis var ute i fredags och sa att det var en hudinfektion (tur att det inte var balltrampet för fyyfan för att öppna det igen)
han har blivit MYCKET bättre, svullnaden har gått ner en massa, men inte helt, och han haltar inte alls lika mycket som innan, nu kanske det är i ptja var 5-10 steg i trav (förut i varje i skritt) och då är jag DÅLIG på att se hältor.
Det har iaf kommit ett till sådant där äckelsår, det lossnar päls och ser ut som variga finnar typ. eller pormasker kanske är bättre att säga. vidrigt är det iaf och han tycker iinte om att man pillar där, men han har inte alls lika ont som innan. hovslagaren fick ju tom sko honom och innan så stod han och reste sig när man höll om hoven.
eller vid tvätt.. ett steg fram, ett steg tillbaka, ett steg fram osv osv. eller upp ner upp ner upp ner. jag höll på att bli gaaalen.
men alltså, infektionen kom säkert av att vi la så mycket omslag eftersom runt balltrampet, sedan när såren kom så trodde vi ju att det var äckel i benet som behövdes dras ut (fast det eg inte var så) och därför satte vi på jodomslag högre och infektionen spred sig mer. jävla skit kan man minst sagt säga. men vem fasen chansar på en hudinfektion i ett sådant läge? inte jag iaf.
låååångrandigt, jag ber om ursäkt, men haha det här har ju varit det enda som cirkulerat i min skalle den senaste 1½ månaden, snart 2.