Vad kostar fullservicestall egentligen?

Sv: Vad kostar fullservicestall egentligen?

Beror mycket på var i landet stllet ligger. Kring sthlm är det ju avsevärt dyrare än övriga landet, det får man ju tänka på.

Sen beror det mycket på hur fräscht stallet är, strl på boxar osv. Skulle lätt betala lite mer för nytt stall med stora boxar och bra hagar.

Runt 2800-3000 är väl rimligt att ta i pris. Kan tänka mig att ett sådant stall i sthlms trakten kan ta ut 6000 om inte mer.

KL

Jag betalar 1200 kr i månaden, då ingår allt utom kraftfoder. Det end jag behöver göra är rykta och rida. Jag tycker det är väldigt billigt och skulle inte klaga om stallägaren höjt priset.

kostar väl typ ca 3500-4000 kr här omkring och sen får väl betala extra om man ska ha foder utöver det som ingår. Men det ligger inte vidare centralt, utan man är typ tvingad till bil en bra bit ut i skogen. Sen finns det ju mer centrala, men de kostar ju mer.

Vi har defintivt inte fullskötsel men betalar betydligt mer/lika mycket där vi står nu, men vad gör man när man inte körkort.

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 246
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama