Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja shit va svårt..
Vi ska inte ha nåt fancy, ett helt vanligt hus, trä eller puts fasad. Sambons bror e elektriker o sambon o min pappa e väldigt händiga o pappa min har väl byggt det mesta hemma(halva huset från grunden upp, lagt tak, byggt pool, garage, friggebodar, altandäck) Plus att han har otroligt mycket kontakter så man kan få billig hjälp.
Men det e ju som sagt svårt o veta...
Förutsatt att man hittar en tomt med vatten, el o avlopp redan draget kanske man vågar hoppas på miljonen för ett hus?
En arbetskamrat bygger just nu, ett enplans på ca 140 kvm, De målar allt själva, har inte gjort dyra tillval, räknar med att hamna på ca 1,8 milj. Då kostade tomten drygt 300 000.
Ja inte så att jag nånsin skulle ha råd med 3 milj. Tänkte bara att man brukar se färdiga myresjöhus och liknande för 3-3,5 milj.
Men det vore ju trevligt om man kunde få ett för halva den summan, kan man ju börja fundera på husbygge också..=)
Det stämmer ju inte. Det är inte bara byggjobbarna som fått kritiken, utan det är även materialet som används i husen. Kom ihåg att Älvsbyhus inte gör innertak av trä, vilket de flesta gör, utan de har papp.Älvsbyhus är billiga hus, men har fått en del kritik. Eller inte själva huset, men byggarna som satt ihop det. Vi har själv tittat mycket på dessa hus då de är billiga jämfört med många andra! Men man ska vara noga med att kolla upp vilka som sätter ihop huset vid leverans!
Det stämmer ju inte. Det är inte bara byggjobbarna som fått kritiken, utan det är även materialet som används i husen. Kom ihåg att Älvsbyhus inte gör innertak av trä, vilket de flesta gör, utan de har papp.
Älvsbyhus är billiga för att de har billigt material och billiga snickare. Och med tanke på att alla Älssbyhus är byggda i fabriken torde det inte göra särskild stor skillnad på gubbarna som sätter ihop byggsatsen. Det är kvaliteten på husen som inte är bra.
Intressant, jag har tänkt att det skulle kosta typ 3 milj. men då kanske man kan börja tänka om lite då...=)