Vad kostar era hästar i mån?

Sv: Vad kostar era hästar i mån?

Hjälp du betalar inte allt det där själv hoppas jag?:eek:

hihi, mamma är bäst i sånna lägen!:banana:

fast jag måste försvara mig lite och säga att jag betalar allt till min häst förutom försäkring:p den betalar mamma!

men michis hur får du pengarna att gå ihop? jag har ju betydligt billigare varje månad! Jobbar du något? Imponerad hur du fixar allt!:p

Jag lever på knäckebröd och vatten :angel:

Nej ärligt talat.
Jag har tidigare arbetat i stallet på helgerna och på så sätt tjänat ihop till stallhyran. Sen så har jag tagit fodringar åt dom andra inackorderingarna och på så sätt fått ihop pengar till skoningar och dylikt. Sen har även en hel del av studiebidraget gått till hästen också.
Nu har jag faktiskt fått jobb som barnvakt :angel: Kan man ha ett lättare jobb ? Det är två ungar som jag känner väl och som jag trivs bra med, får ob-tillägg när jag jobbar och eftersom jag oftast kommer ha dom på kvällar (sova kvar hos dom liksom) och på helger så hoppas jag att det ska hjälpa mig en bit på traven.

Sen så är det ju så att jag aldrig köper något till mig själv.. går aldrig på bio eller liknande.
Tyvärr så har mina vänner blivit lidande en hel del pga mitt intresse. Men dom som jag verkligen älskar, dom har jag i stallet också :love:

det där lät väldigt tufft! Du har ett fullspäckat schema!

Men jag brukar alltid tänka när det känns tufft att om man vill så går allt! och du är ju beviset på det!;)

Det blir inte lättare av att jag slösar bort 4tim varje dag på resa till och från skolan *suck*

men vad gör man inte !

kl

hm..räknat med ALLT som hästen kostar, allt jag behöver ha för att kunna syssla med den osv så kostar min häst 50 000 per år. Men då är ju som sagtallt medräknat. utom bensin osv eftersom vi bor på gården....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 208
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 203
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd