Vad kostar er hund/hundar?

Sv: Vad kostar er hund/hundar?

Fast dagiskostnaden är mindre än halva den kostnaden.
Var hittar man dagis där det kostar under 3 500 / månad för två hundar?
Äter de oxfilé till vardags o har tryffel som träningsgodis?

Bling bling designade kläder?

Senast ändrad:

Var hittar man dagis där det kostar under 3 500 / månad för två hundar?
Äter de oxfilé till vardags o har tryffel som träningsgodis?

Bling bling designade kläder?

Undrar jag med, de flesta jag sett tar ca 2000kr/hund. så då stämmer det väl rätt bra med 7000kr/månad. 4000kr för dagis sen försäkring, mat och allt annat som behövs ca 1500kr/hund. Låter inte helt tokigt i mina öron om det är hundar av lite större modell så de äter mycket eller om det är dyr försäkring.

Just nu kostar min ena, runt 150kr i mat, försäkring 150kr, och runt 50kr i annat nödvändigt, sen kanske ytterligare en 50 lapp i månaden för vaccinering, avmaskning etc. så typ 400kr på en höft så där.
Sen tillkommer utställningarna, jag höftar med ca 1000kr/utställning. 300-400kr i anmälan, soppa t.o.r, parkering, program, ev mat/fika.

1500 kr Hundmat/försäkring/medicin (rottisen) och annat som plockar på.
2200-2400 kr hundvakt
1500 bil, som jag förmodligen inte skulle ha annars men behöver den då jag är särbo.

Dyr hobby.

min 30kg blandras tik kostar mig ca 600-700 /månaden
ca 250kr foder
ca 200 kr ben, godis, osv
ca 200kr försäkring
sen tillkommer ju medlems avgifter, vacc, bensin osv, men känner inte att det räknas till hennes kostnader utan snarare minna.

Har en hund, blandras på ca 40 kg. Han kostar en dryg 100-lapp i månaden i försäkring och äter för ca 200 kr per månad. Han vaccineras vart 3:e år så det blir ju heller inte så dyrt. Hon tar honom samtidigt som hon kommer och vaccinerar hästarna.

Alldeles för mycket... Jag har tre hundar, varav två gamla och skröppliga

Foder:ca 1000 kr mån? Speciellt ledfoder kostar knappt 800 kr/säck, jag drygar ut med färskfoder men det blir ändå ganska mycket.

Försäkring: ca 500 kr/mån

Mediciner och fodertillskott: över 1000 kr/mån

Bensin: ca 800 kr/mån

Kurser/övriga avgifter: ca 300 kr/mån (säkert lite lågt räknat)

På mindre än ett år har jag bränt över 20 000 kr på veterinärer och mediciner. Det har inte varit några stora grejer, utan lite knutor som ska bort, lite hudbesvär och någon röntgenbild. Jag slutade hålla koll när vi passerat 15 000. Nu drar jag bara kortet och tänker att det blir bättre nästa månad.

Tycker nog att mina hundar är ganska billiga i drift. Mat får jag gratis så ingen kostnad där. Försäkring ca 4000 om året och vaccinationer 600 kr om året. Det blir ca 380 kr i månaden. men sedan tillkommer ju träningar, kurser, bensin mm och då springer kostnaden iväg. Jag lägger nog säkert 1000 kr i månaden på det.

kl

Foder: 300 kr / månad
Försäkring: 170 kr /månad
Hundvakt: Cirka 1000 kr /månad

Sen tillkommer bensinkostnader, medlemsavgifter, tävlingsavgifter och kursavgifter. I höst ska jag gå två kurser som kostar cirka 2000 kr, jag ska även åka till Uppsala för att funktionsbeskriva min hund samt en till lika lång resa för att mentalbeskriva.. Så ja, det plockar snabbt på sig. Men så är det ju min hobby, det jag tycker är allra roligast. Jag hade kunnat banta ner kostnaden genom att låta honom vara ensam mer och inte gå kurs/träna/tävla nånting. Men hur kul skulle det vara? :D

kl

Uhm, vi spenderade typ bara 200 kr/mån på vår första hund och det var på foder. Han vaccinerades aldrig eller försäkrades heller inte så han var till veterinären 2 ggr i hela sitt liv; varav sista gången var för avlivning på Albano. Den kostnaden gick däremot på över 3000 kr pga icke försäkrad och att vi ville ha hem hans aska i en urna.

Denna nya hund vi får hem i början av September däremot kommer vara både försäkrad och regelbunden vaccinerade, däremot kommer nog foderkostnaden vara detsamma om inte mindre eftersom detta är en mindre hundras.

Foder, försäkring, medlemsavgifter, träningsavgifter, kurser och kollektivtrafik går på strax över 2000 kr/månad. Utöver det tillkommer kostnad för utrustning, vaccination, veterinärvård, kommande utställningar och så småningom tävlingar.

Jag har aldrig tidigare räknat på det så min kommentar till detta är är: Hjälp! :crazy:

Min förra hund var ju pensionär de sista åren och kostade 300 kr/mån i mat, 100 kr/mån i försäkring, 700 kr/mån vattenträning och 50 kr/mån vaccination.

Jag kan inte tala för TS vän, men man kan hitta det i en liten stad i norra Skåne. Jag betalar 2000 kr/mån för mina två. Vill man däremot ha två hundar på dagis i t.ex. Lund får man betala (minst) det dubbla.

Jag har inte vågat tänka på vad mina kostar i månaden. Räknar jag på mat, försäkring,allergisprutor, dagis och kurser kostar så hamnar jag på ca 3500 kr/mån. Sen tillkommer bensin, tuggben, bajspåsar, vaccination...

Har två hundar.

Foder: 370:- och det räcker i kanske 1½ månad ungefär
Försäkring: 148:- resp. 134:-
Fodertillskott: 120:- + 175:- det räcker dock i flera månader, vet inte hur många men minst 2 i alla fall.

Vaccination 1 gång om året, drygt 300-400:-/hund.

240kr försäkring.
300kr mat (inkl grisöron och godis).
60kr bajspåsar.

Katterna kostar 170 i försäkring (alla tre tillsammans).
300kr mat.
300kr sand (som mest).

Så typ tre katter för en hund :p

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 737
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag går i hundköpartankar och försöker räkna ut vad det kan komma att kosta per månad/år. Jag tänkte jag skulle skapa ett separat...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 849
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 186
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 190
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka