Vad kostar en ridlektion?

T

Tian

Hej, jag skulle bli glad om någon vet ungefär vad en ridlektion kostar på en ridskola. Jag är 22 år och ska väl därför rida i en vuxengrupp. Vad brukar en sån lektion kosta och hur lång är den, 1 timme?? Är det någon mer man måste betala för, har för mig att när jag var liten så fanns det en terminsavgift man skulle betala. Vad kostar den isåfall?

Skulle bli jätteglad om så många som möjligt ville svara så man vet om en blivande ridskola tar ett rimligt pris...

Sv: Vad kostar en ridlektion?

Jag tror ridskolan på stallet tar ca 120kr per lektion, terminspris. Den är 45 minuter och högst 11 pers med tror jag. För midre grupper kostar det mer och privatlektioner på ridskolans hästar kostar typ 300 spänn för 30-45 minuter... Jäkligt dyrt tycker jag. Fast dom har mkt bra hästar och instruktörer. Det är inga överblivna hästar som ingen annan vill ha så dom hamnade där istället utan välutbildade och duktiga. Priserna kan nog skilja endel.

Ring till den ridskola du vill börja rida på och fråga!

Då får du reda på vad en terminsavgift kostar, samt medlemsavgift.
Kanske vill du rida i en special grupp, där man bara är några sycken, det är dock dyrare, men man lär sig snabbare och går fortare framåt i utvecklingen som ryttare.

Har man egen häst brukar det oftast vara billigare.
Vissa tider och dagar är billigare/dyrare, men det skiljer sig mycker från ridskola till ridskola.

Så ring till den du vill börja rida på, och prata med en ansvarig, förklara hur gammal du är, var du har gjort innan, din häst/rid erfarenhet, vad du vill med din ridning (vad du har för mål) så plockar dom in dig i en lämplig grupp.
Passar du itne in där, så omplaceras du.

Lycka till! :banana:

jag rider i en tävlingsgrupp på ridskolan,på ridskolehäst både i dressyr och hoppning. rider 1 gång i veckan, i dressyr gruppen är vi 2 st för tillfället, och i hoppningen 7st. kostar 100 kr/gång och vi rider 1-1½ timma/gång.

dessutom får jag rida/ha ansvar/tävla en av ridskolans hästar eftersom jag är US ordf, och ungdomsledare. så det blir "gratis" ridning ca 2-3 ggr i veckan samt en lektion.

Varierar ju ganska mycket, svårt att säga när man inte vet var du bor. Ridskolan här ligger ju ganska nära Sthlm och här kostar det runt 145:- för 45 minuter.

Där jag rider kostar det 105:- för 50 min.

Där jag rider kostar en 60 min lektion 180 kronor. Max 12 ekipage i gruppen.
Jag tycker det är för dyrt så jag ska rida medryttar häst istället och träna nån gång ibland på henne.

Där jag red innan kostade det 110 för 45 minuter

Så jag skulle tro det kostar mellan 100 och 200 kronor per lektion och att de är ca en timme långa +-15 minuter.

100/105 kr kostar det på min gamla ridskola, finns inga specialgrupper förutom handikapp. Dock rider inte så många vuxna där eftersom det är en ponnyridskola. De försöker dock att placera dessa i samma grupper om möjligt. I priset ingår 45 min ridning, samt 30 min teori, vid varje lektionstillfälle. Man är max 6 pers i gruppen, och den minsta ridytan är ett ridhus ¨åp 20*40. Vid lämpligt väder används större utomhusbanor.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 106
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka