vad kostar det?

E

eloon__

Vad kostar det att tävla tex, en lokal hopptävling egentligen? Det står ju inte in propositionen. Har aldrig tävlat utanför klubben, så jag vet faktiskt inte :o i porppen står det ju bara typ: "Anmälnings- ev. uppstallningsavgifter insättes på plusgiro ********osv."

Säkert lätt fråga för er som tävlar ofta, så: hur får man reda på vad det kostar?

Sv: vad kostar det?

Jag har inte heller tävlat utanför klubben, men jag har bara gjort som så att jag ringer och frågar arrangören:idea:

Det är väl individuellt vad det kan kosta på tävlingar och uppstallning.

Det står ju i proppen (el ska väl stå iaf:p), vid klasserna. Tex:

Klass 1 0.90 cm Clear round (100+0)
Klass 2 1 m Bed A (100+0))

Då är alltså anmälningsavgiften 100, o startavgiften 0.

Okej! Någon som vet ungefär vad det brukar kosta?

oj, du han precis före!

Jahaaa, det är det som står för! :idea: Så det är bara det det kostar, eller tillkommer dte något mera?

Men om det står såhär då?
0.90 bed A / A (60+0 / 60+0)
Rosett/Rosett

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror bara att det är det som det kostar! (många "det" i den meningen:D)
Men jag har alltid varit på tävlingar där man har betalat på plats, så full koll har jag inte. Så det bästa är väl o ringa o fråga om du är osäker!? Eller så kanske ngn här har bättre koll?! :)

Självklart står det var det kostar i proppen. vad klassen kostar står ju efter klassen typ
Klass 1 0.90 cm Clear round (100+0) då kostar det 100 kr, och oftast betalas allt på plats. Uppstallning står oxå i proppen.

Men sedan tillkommer ju alla andra kostnader såsom tävlingsutrustning, hyra/köp av transport, bensinen, mat till dig och hästen. Det är saker osm inte står i proppen men alltså anmälning/startavgifter står i proppen. Mvh Louise

Tack, nu fattar jag! Tänkte väll att det måste stå i propppen, men visste ej vilka siffror. Jo, utrustning och mat osv. räknar jag ju med.

En till fråga nu när jag ändå skriver..: Vad är det för skillnad på A:0/A:0 och A:0+A:0? Har försökt att söka men hittar ej.

Åh, va buke är bra när man är lite vilse! :bow:

En till fråga nu när jag ändå skriver..: Vad är det för skillnad på A:0/A:0 och A:0+A:0? Har försökt att söka men hittar ej.

Det är ingen skillnad alls på de två. Det är bara olika sätt att skriva det.
Vanligast är nog att använda '+'. '/' brukar användas för att markera gränsen mellan avdelning A och B.
T.ex. såhär:
A:0+A:0/A

Men sedan tillkommer ju alla andra kostnader såsom tävlingsutrustning, hyra/köp av transport, bensinen, mat till dig och hästen. Det är saker osm inte står i proppen men alltså anmälning/startavgifter står i proppen. Mvh Louise

Ja men så fattade jag ju inte att hon ville veta.
Självklart så står det ju inte i proppen vad det kostar att hyra släpp haha det kan man ju aldrig tro.

Och det går inte att svara på vad det kostar med allt det eftersom det är så olika.

Nej självklart att det inte kan stå o proppen tävlingen hyr ju inte ut transporter precis :P Men det måste ändå räknas med om man vill veta hur mycket en tävling kostaen en total;)

Hon skrev ju inte heller att det var A:0+A:0/A priserna hon ville ha reda på. Jag förstår att det var först och främst det hon menade med eftersom ni andra hade svarat på det redan tänkte jag att jag skunde skriva med det för det är också kostnader ;)
MVH Louise

Men det kan ju inte komma som ngn överraskning att bensin osv kostar om man ska åka iväg ngnstans :smirk:

Jag undrade bara vad startavgiften och anmälningssvgiften var, med det är ju bra att du var tydlig med att dte även kostar med bensin osv. ifall att jag inte fattade det, men det gör jag!

Så A:0+A:0/A är att det är grundomgång med omhoppning utan ny startsignal och sen efter det är det /a?

Så A:0+A:0/A är att det är grundomgång med omhoppning utan ny startsignal och sen efter det är det /a?

Du har rätt i det första du skriver. "/A" står för bedömningen i avdelning B.
Finns klubbar som tillämpar ny startsignal för fas två, men då står det i propp/RM. Inte särskilt vanligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Senast: Myrten
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka