Vad kostar det att ha barn?

Sv: Vad kostar det att ha barn?

Oj, jag kan inte tänka mig att vi betalade så pass mycket när vi hade spädbarn. Han ammades länge och när han började äta fast föda gjorde vi eget.

Vi köpte i princip allt (förutom en del kläder) begagnat och fick en del gratis av släkt och vänner också. Räknar man på 16000 som "startavgift" måste man räkna med att det mesta är i nyskick.

Sv: Vad kostar det att ha barn?

På Nyhetsmorgon idag pratade de om kostnader för att ha (små) barn och där sa de att det kostar ca 1600:- i månaden med ett litet barn. Verkar det stämma tycker ni? Vad ligger era kostnader på? :)

(Jag har inga barn och inga på gång heller, men är bara intresserad =) )

//r

Jag antar att inte inkomstbortfall är inräknat i summan?! Våra kostade inte så mkt som små men det beror ju på att vi köpte begagnad vagn, hade mkt begagnade och ärvda kläder etc. Det är nu som skolbarn som jag upplever att våra barn börjar kosta och det beror främst på att de har dyra aktiviteter.

Våra äldsta rider på ridskola en gång per vecka och tränar konståkning vintertid. De gick också en kortare slalomkurs i vintras. De lärde sig simma förra året men det är fortfarande "skört" så nu i sommar ska de gå på intensivkurs i simnning 3 veckor samt på ett friidrottsläger in slutet av sommarlovet.

Nu är det ju inte på något sätt nödvändigt att välja dyra aktiviteter, det finns betydligt billigare att tillgå så man har ju möjlighet att reglera kostnaden på det viset.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 654
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 439
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
868
Senast: tomte
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
4 997
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar