Vad kostade eran hund?

Mina första hundar en schäfer/terv. köpt år 1992 kostade 2000 kr, och min Mellanpinscher köpt år 1996 kostade 6000 kr
Mina nuvarande hundar:
En sheltie som jag köpte år 2000 kostade 6000 kr och min Rottweiler som jag köpte år 2003 kostade 8000 kr.
Alla hundar köpte jag som valp dvs. vid 8 veckors ålder. :love:

Hund nr 1.
*kostnad 7500 kr .
*ras storpudel
*ålder när ni köpte den 8 v.

*kostnad 11000 kr.
*ras Chinese Crested (Kinesisk Nakenhund)
*ålder när ni köpte den 9 v.

:love: :love: :D

*kostnad: Betalade 3500kr för honom.

*ras: Schäfer/Rottweiler/Boxer/R. Ridgeback:love:

*ålder när ni köpte den: Han var 5½vecka när jag köpte honom. Fick hem honom när han var 8 veckor.

Siberian Husky:love:, kostade 0:- vid "köp", vid 6 månaders ålder. Vi tog hand om henne då uppfödaren inte fick kullen såld. Tjuvparning.

Hon har ju kostat i "drift" istället. Golv, möbler och sånt...

Förra hunden (blandras) kostade 1700:- vid köp, vid 7 månaders ålder. Förbrukade två skinnryggsäckar, ett par allvädersstövlar samt en gratis skinnsoffa som fick ha helt för sig själv! :love: *saknar*

Shetland Sheepdog ca 10-12 veckor kostade 6000:- år -94.
Blandras 10 månader. Betalade 500:- tror jag. -98.
På köpet fick jag hundfoderpåsen, kedjestrypet och ett rött terylenkoppel med 95 knutar på. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka