Vad köpte ni på Chappis?

attempt

Trådstartare
Jag gjorde en tråd för ett tag sen d'r jag frågade vad eran köplista till chappis var, nu vill jag veta vad ni köpte. ;)

Jag fick köpt ett grönt sadelöverdrag, tjocka o breda tyglar, träns, curb, billy-allen stångbett, och ett lasso.

Sv: Vad köpte ni på Chappis?

Det blev en dyr helg på Chappis. Vi köpte grön pad och gröna benskydd till vår hingst. En smidesskylt till gården. Vi köpte även 3 kepsar och en skjorta som vi lät brodera DG Quarters på. Som att det sen inte räckte så blev det hattar till mig o maken samt skjorta till honom....sen lite andra småsaker.....

Men visst blir man som galen där? Man blir helt drogad bland alla saker och vill ha precis allt, oavsett vad det kostar. Det är farligt att gå runt bland hästsaker.. ;)

tjena vad du shoppade loss. Ska du börja rida på stång nu då eller?

För mig blev det inte alls mycket :( Ett lasso, samt roping-gummi till hornet (Lena stack i ilfart innan Ranch Trail och införskaffade detta) Glansspray... Ja det va la det. Blev förälskad i ett par sporrar, men väljer att lägga pengarna på ett par chaps istället.. sporrar har jag ju redan, även om det är rostiga och så ^^ haha

såg att du börjat träna med lassot. hur går det? :) Rider du bara runt eller svingar du med? hur reagerar hon på repet?

Hmm...DG Quarters............är det ni som har "Spöket"?

Haha...jo men det såg jag ju nu när jag kikade på er hemsida...är vän med hon som rider/tävlar honom åt er (vill inte skriva ut namn) och har mina hästar hos "F".

Senast ändrad:

Jag köpte mig ett vanligt enkelt träns men satte på silver på det där nere (roligt att "styla" själv) som ska bli mitt tävlingsträns, en jacka, ett skärp med buckle och en keps med mitt och hästarnas namn på.

Haha, jag älskar att shoppa... för mammas pengar ;)

Njae, jag ska nog inte börja rida på stång än. Men jag köpte ett iallafall, dels för att jag tycker att billy allen är de bästa betten och dels för att det var ett bra pris och det var snyggt. Så när det väl är dags så ska jag använda det. Tänkte först köpa ett tvådelat, men hart hört väldigt olika uppfattningar om man ska ha 2 eller "3/raka"- delade bett på stång, och cindi har ju redan ett tränsbett som är av billy allen, så om jag börjar försiktigt med billy allen stången så är det nog ingen fara. Men jag rider på tränsbett ett tag till, även om hon nog skulle vara redo för stång nu med tanke på att hon lyssnar bra på neckreining, sitsen, skänklarna mm jättebra.

Du, jag har svingat lasso som 17 enda sen jag kom hem från Chappis och jag börjar bli ganska bra på det ;) Cindi bryr sig inte så mycket om det, jag har svingat det ovanför henne i skritt och trav och även kastat det från skritt.. om jag träffade det jag skulle träffa kan vi ju prata om en annan gång.. :p Sen så är det ju att träna på att gå efter en fyrhjuling med en dummy efter i alla gångarter. Men jag har ingen fyrhjuling..

:rofl: Det blev billigt...
Hade laddat plånboken tjock, så jag kunde handla..men det blev bara en Basicplock till stallvärden...
Ändå tittade jag på en massa, blusar, pads, lasso och bosal, men blev snål...en äkta smålänning;)
Förra året hade jag inte pengar med mig och ville ha allt...men iofs så behövde jag mer då oxå...

Min nästa investering blir ett lasso...nån som kan ge mig en hint om vilken är bra, som nybörjarlasso?
Hästen är härdad med div olika saker som svingats över huvet och jag har testat på kastningen, med blandad resultat:angel:

Elanor...en mkt fin häst du har IR...fick med er på bild från WH´n...

Japp det är vi som har "Spöket" Hon som rider honom har ju också köpt "spökets" helsyster. Nu blir jag ju nyfiken på vem du är ;)

Japp.......Harmony :D. Hon är lika gammal som min unghäst.
"F" har ju också köpt en av er...hihi...Lady.
Vet inte om du såg mig i Ulricehamn men har ett varmblodsto som jag tävlar på och en 2 åring undan henne och efter halvblod.
Det är jag som bla. är i bakgrunden på bilden på "Spöket" på eran hemsida....hihi.

Om du går in på min hemsida ( som du hittar i min profil) så kan du se bilder på oss där.
Men jag har mina hästar hos Ladys ägare...alltså "F".

Nu har jag skvallrat lite med "U" o vet vem du är :) Även om jag inte sett dig än. Var ju jag som ville få en häst avritad också....

"Sen så är det ju att träna på att gå efter en fyrhjuling med en dummy efter i alla gångarter. Men jag har ingen fyrhjuling.."

Det är bara att konstatera att du just uppfunnit ett arbete för skröppel med snabba permobiler;)

Haha......ok. Kika på bilderna så får du se om du sett oss nån gång.

Ja..jo..hon sa ju nåt om det när hon ringde.....bara att säga till.

Förra året ville jag ha massor men hade ingen häst iår fanns inte så mkt som jag ville ha men det blev en billigare padd,show-sheen pälsglans, nya boots:love: och en DVD med Bob Mayhew.

Lasson av polyester är de bästa att börja med / tips från T. Arvidsson

Haha, kanske kan be min gammelmormor att gasa på permobilen med en dummy bakom sig ;)

Ooo tack:bow:
Har han sagt det, så då är det SÅ:)

OT....såg ni honom vinna i söndax?
Han är bara fööööör bra:love:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?