Vad kommer nya inne-rasen att bli??

Sv: Vad kommer nya inne-rasen att bli??

GaurdianAngel skrev:
Det är alla möjliga raser som de blandar med pudelar. Har blivit jättestort i bla Australien.

Labradoodle - Labbe och Pudel

Schnoodle - Schnazuer - Pudel

Bich-Poo = Bichon Frise -Pudel

Boxerdoodle = boxer - pudel

Cavapoo = Cavalier King Charles - pudel

Osv. med Lhasapoo, Malti-Poo, Eskapoo, Pekepoo, Pomapoo, Schoodle, Shihpoo, Westipoo, Sehpadoodle, Yorkipoo, Whodoodle

m.m m.m

Jösses vilka namn! Schoodle, Sehpadoodle..
Kanske skulle man satsa på en Tibidoodle.. :D

Nähä... :mad: jag gillar Spike, tycker han är störtcharmig :love:

Jag tror också på Grand Danois...då får man allt i ett paket!

En lugn och trevlig familjehund och en bra vakthund...dessutom vacker med imponerande massa och storlek.

Jag tror att nästa hysteri kommer vara beroende av vilken ras nästa hundfilm handlar om, förutsatt att den bli megapopulär...

Efter "lady och lufsen" ville alla ha cockrar.
Efter filmen "som hund och katt" ville ju alla småungar ha en beagle.
Efter "snowdogs" ville folk ha draghundar.

Jag tror att raser med mycket höftledsfel och andra vanliga sjukdomar kommer att gå ner i popularitet för att folk blir mer och mer medvetna om höftledsfel och sånt. Men jag tror det kan vara bra, då kanske man kan få ordning på det hela igen.

Helst av allt skulle jag vilja att det blir mer utspritt, så att man kan få lite balans och så att de som verkligen håller på med seriös avel är de enda som avlar. Vilket såklart är önsketänkande... men drömma kan man väl alltid få göra
:smirk:

crazy skrev:
Jag tror också på Grand Danois...då får man allt i ett paket!

En lugn och trevlig familjehund och en bra vakthund...dessutom vacker med imponerande massa och storlek.

Nä, det har jag svårt att tro. Storleken spelar ändå roll. :D Nä, men det blir för mkt hund. De ska få plats i bilen, folk ska kunna orka gå med en häst i koppel utan att bli omkulldragna, och så äter de för mycket.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 359
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 655
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Vi tog bort vår hund för 6 månader sedan av hälsoskäl. Nu har den tuffaste sorgen lagt sig och vi funderar lite på att berika familjen...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 663
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka