Vad kommer ni att rösta på i extravalet?

På tal om det här med höjd bensinskatt, som alla har som anledning till att inte rösta på MP. Jag har kollat upp det där nu.

På den här, i mina ögon pålitliga hemsidan kan vem som helst kolla upp bensinprisets förändring över åren som gått. http://spbi.se/statistik/priser/bensin/?gb0=year&df0=1980-01-01&dt0=2014-12-31&ts0=0

Där kan vi kolla närmare på åren som Alliansen suttit vid makten, samt åren innan också. Vad hittar vi då? Jo, nämligen att bensinpriset ökat under tiden som Alliansen bestämt. Priset började öka lite strax innan de kom till makten och har sedan fortsatt stiga. Så vad säger ni? Är moderaterna och allianspartierna helt för ett fast bensinpris som aldrig ökar? Det verkar onekligen inte så.
bensinpriser_zps607d244f.jpg

På tal om det här med höjd bensinskatt, som alla har som anledning till att inte rösta på MP. Jag har kollat upp det där nu.

På den här, i mina ögon pålitliga hemsidan kan vem som helst kolla upp bensinprisets förändring över åren som gått. http://spbi.se/statistik/priser/bensin/?gb0=year&df0=1980-01-01&dt0=2014-12-31&ts0=0

Där kan vi kolla närmare på åren som Alliansen suttit vid makten, samt åren innan också. Vad hittar vi då? Jo, nämligen att bensinpriset ökat under tiden som Alliansen bestämt. Priset började öka lite strax innan de kom till makten och har sedan fortsatt stiga. Så vad säger ni? Är moderaterna och allianspartierna helt för ett fast bensinpris som aldrig ökar? Det verkar onekligen inte så.
bensinpriser_zps607d244f.jpg

Ja, för det finns väl inga andra aspekter, typ vad som händer i länderna som "producerar" olja, som har någon betydelse?

Ja, för det finns väl inga andra aspekter, typ vad som händer i länderna som "producerar" olja, som har någon betydelse?

Självfallet finns annat som påverkar, och det var just därför som det (enligt vad jag hört) var så att alla partier varit med om att priset måste höjas. Men så som folk pratar nu låter det mest som om priset aldrig kommer öka så länge MP hålls utanför allt.

Jag kommer rösta på samma som sist Sossarna.
Det har vart sån fruktansvärd sandlådenivå i den svenska politiken sedan valet och alliansen har vart de mest bittra förlorarna jag ens kan tänka mig.
Det har vart lite känslan av att "Stefan är dum honom ska vi inte leka med" utan respekt för vad det svenska folket faktiskt har valt. Varför kunde inte C och FP ens tänka sig att prata, diskutera och se över OM det fanns någon som helst möjlighet att det faktiskt skulle kunna gå att driva det här landet så som folket valt att det skulle ledas?

(Sen har vi också sandlådenivån ifrån andra hållet det ska vi inte glömma "röstar inte alliansen på oss så samarbetar de med SD"...)

Jag kommer aldrig någonsin rösta på M, SD eller F!.
Moderaterna för att jag anser att alla är lika mycket värda oavsett vad som sitter på bankkontot. Jag betalar mer än gärna högre skatt än vad vi gör idag om det leder till bättre sjukvård, skola och äldrevård. Jag tycker att skattepengar ifrån de tre sakerna ska hamna i någon direktörs ficka osv, osv, osv
SD Är i grunden ett rasistiskt parti oavsett vad de säger idag. Jag tycker att de har en helt okej åsikt i vissa frågor men återigen alla människor är lika mycket värda oavsett varifrån i världen man kommer. MEN Jag gillar inte heller invandringspolitiken så som den ser ut idag, de som kommer hit måste få en bättre chans att ta sig in i samhället.
F! Vad ska man säga, jag är så trött på feministmaffian och även här kvinnor är inte mer värda än män och män är inte mer värda än kvinnor. Kan vi inte se på oss som människor istället?

Tar du med direktimporterat från Dalarna? Har hört att det finns många fårskallar där! Det är bra att du sprider de lokala traditionerna till fler län här i landet. Vi måste värna om den svenska mångkulturen!
Alltså, vad är det egentligen för Anna Kinberg Batra-elitism du sprider med din dryga ton? Fårskallar i Dalarna? För att vi kommer från just Dalarna eller? ÄR DET KANSKE BARA STOCKHOLMSFÅR SOM DUGER FÖR DIG?

@LindgrenV: Nu tycker jag att du skall ta en minut och andas samt fundera över på om det du skriver följer common netikett :cautious::meh:

On topic:

Jag kommer rösta precis likadant som jag gjorde förra gången, har fortsatt förtroende för samma parti trots det tillfälliga ledningskaoset :o

@LindgrenV: Nu tycker jag att du skall ta en minut och andas samt fundera över på om det du skriver följer common netikett :cautious::meh:
Alltså, vad är du för människa som angriper @LindgrenV sådär med härskartekniker? För att hon är kvinna? Varför tror du inte jag kan försvara mig själv? För att jag är kvinna? Rasifierad dessutom?! Du UPPRÄTTHÅLLER de patriarkala och rasistiska strukturerna med din attityd!

@Riley: Jag förstår att det måste vara svårt att underkasta sig patriarkatet, men du kan ju åtminstone göra ett ärligt försök :mad:
@LindgrenV: Du drar väldigt förhastade slutsatser här. Du kan vara ett offer.

On Topic: Vad händer om vi får samma resultat igen? Evig loop av extraval? :down:

Liknande trådar

• Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
26 594
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar