Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det vet jag. Jag menade om det är självklart att talmannen utser moderaternas partiledare.
Jag är ju visserligen blå, men Reinfeldt och Borg hade känts bra att ha kvar i det här läget...Jag är verkligen inte blå, men just nu känns det extra dystert att Reinfeldt avgick. Är det förresten självklart att det blir moderaternas partiledare som blir statsminister om alliansen vinner?
Kommer antagligen rösta som vid förra valet, alternativt inom samma block.
Skulle aldrig rösta på SD, V, F! eller MP. Man blir ju mörkrädd av MPs landsbygdspolitik eller bristen på den kanske man ska säga.
Kommer antagligen rösta som vid förra valet, alternativt inom samma block.
Skulle aldrig rösta på SD, V, F! eller MP. Man blir ju mörkrädd av MPs landsbygdspolitik eller bristen på den kanske man ska säga.
Jag var HELT säker på att du skulle rösta på F!. Är mållös.Eftersom jag är aktiv i Sverigedemokraterna samt en av de ledande personerna i ungdomsförbundet och redan planerar valrörelsen kommer jag förstås rösta på SD igen.
Du får gärna specificera varför du blir mörkrädd, tycker personligen att MP har trevlig landsbygdspolitik. Det enda jag inte håller med om, är att höja bensinskatterna för alla. Jag skulle hellre se en anpassning, men å andra sidan ser jag inte höjd bensinskatt som det värsta tänkbara scenariot i nuläget.
Detta skriver MP på deras hemsida:
Och så här skriver Centern på deras sida:
- Sänka skatten och minska regelkrånglet för småföretagen
- Att maten till skola och äldreomsorg köps från de lokala bönderna,
- Att samhällsservicen på landsbygden (exempelvis polis, post och arbetsförmedling) återuppbyggs
- Säkerställa att utbildning, tågtrafik och bredband finns i hela landet.
Stor skillnad, eller hur?
- Förenkla reglerna så företagare kan skapa nya jobb
- Utveckla IT och bredband så att det går att jobba i hela landet
- Ha en levande landsbygd med förutsättningar att bedriva ett hållbart jordbruk
Det tyckte jag också tidigare, innan jag lärde känna och diskuterade politik med flertalet bönder. Höjd bensin- och dieselskatt samt sänkta bidrag skulle tvinga de flesta att lägga ned. MPs miljöpolitik är anpassad till städer, till folk med valmöjlighet och ett annat alternativ till det som kostar (t.ex kollektivtrafik). Bönderna på landet har inte råd.Hör så ofta att det klagas på Miljöpartiets landsbygdspolitik. Men jag förstår ärligt talat inte vad som är fel med den, tycker de har en vettig tanke med det mesta.
Men oj, det var absolut inte så jag menade! Jag höll mer med dig om att det kunde vara så att Riley blivit "hatad" här, och det jag ville med mitt inlägg var att man ska försöka skilja på sak och person, även om jag uttryckte det lite klantigt.
Jag la mest till det där "jag skulle aldrig rösta på SD" mest för att visa på att jag skulle aldrig rösta på SD, men jag skulle aldrig hata en person som gjorde det då jag hatar åsikten, inte personen. Lite flummigt, men nu kanske det blev lite tydligare vad jag menade Så det var absolut inget utpekande jag ville göra
Jag var HELT säker på att du skulle rösta på F!. Är mållös.
Jag var HELT säker på att du skulle rösta på F!. Är mållös.