Vad kan man göra utomhus såhär års?

Sv: Vad kan man göra utomhus såhär års?

Svarar flera:

Skidor gillar jag, men jag tänkte på sysselsättning precis utanför huset. :)

Kolbullar? Var tvungen att googla. Måste man använda ister? Och är det verkligen gott?

Snöbänk? Som en vanlig bänk fast i snö? Låter mysigt.

Nej, det går inte att läsa när det är rått, ruggigt, blåsigt och sollöst. Men så fort solen tittar fram så byltar jag på mig och tar med bok (en riktig, pappersvarianten ;)) ut.

Var nyss ute och började på snölyktan men hann inte avsluta för snön började rasa ner från taket. Så det blev till att skotta ännu en vända. Men imorgon blir det snölykta!

Jag blir så sårad på världen, hur kan man inte veta vad kolbullar är :nailbiting: (näh nu tar jag i igen, vet att det mest är i Norrland som vi äter det)

Kolbullar, näh inget ister, vanligt fläsk/bacon -tärnat. Kolbullar är ju egentligen bara stekt fläsk som du häller vatten och mjöl smet på. Simpel version av fläskpannkaka fast mycket godare men som också ska serveras med lingonsylt då. Sist ja va på bröllop ansåg bruden och brudengummen att kolbullar var så bra att vi (dvs jag och min sambo) helt sonika fick ställa oss att laga till det till samtliga 100 gäster mitt i natten i finkläderna :p väldigt uppskattat av samtliga kan tilläggas. Det ändå som krävs är ju dock en stekpanna ( ej tyfon eller liknande) som du helst kan göra långt träskaft på så man slipper bränna sig vi som gör det ofta har speciella kolbullepannor men somsagt en liten ljutgärnspanna eller liknande funkar jätte bra

Snöbänk, precis en bänk gjord av snö. En strategiskt lagd snödriva är alltid en bra grund då man bara skulpterar ut bänken men det går bra att bygga från grunden också men då i tö så att man kan packa ordentligt.

Annat som du kan gör över öppen eld är ju saker som pinnbröd och liknande och bara ställa på en burk med typ bullens pilsnerkorv då har man heltplötsligt skapt en korv i hemgjord mini bauguet.

Bara börja skapa! ;)

snohast8.jpg

snohast1.jpg

Åh! Kolbulle! :love::love:
Pappa gör sina över öppen eld, med stekfettet från fläsket...tyfusan vad gott det är! :d
(också det enda jag kan tänka mig att äta lingonsylt till)
Dock vill jag INTE ha dem för brända...pappas vän vill verkligen ha KOLbullar...svarta! :eek:

Ts - Fota, eller lek! Gör snögubbar, snölyktor, snöänglar, snöhästar...

Spola en isbana någonstans i trädgården där det funkar att ha en skridskobana. Sätt upp en grillplats. Bjud in vänner. Åk skridskor och grilla! :)

Att ingen har nämnt det självklara tidsfördrivet!!
Fotografering!
Att fota är jättekul i alla väder, det enda som krävs är någorlunda mycket ljus, men om man vet vad man gör behöver man inte ens det. Man kan ta macrobilder (gå väldigt nära och fota detaljer) eller landskapsbilder, byggnader, vardagssituationer, man kan fota sin familj, sina djur eller folk på stan. Det går att fota i dimma, regn, sol, snö, precis allt!
Om du hellre gör något annat kreativt så kan du ju måla av något du hittar.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 731
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka