Vad kan man göra framför tvn?

_Elly_

Trådstartare
Behöver något att sysselsätta händerna med när jag ser på serier/filmer.
Kan inte sticka eller virka så det går bort. Funderade på att göra armband kanske?
Har gett bort det mesta av alla pysselgrejer som jag hade samlat på mig då jag ändå inte pysslar. Smart ;)
Inte händig för fem öre så inget jätteavancerat.
 
Sticka är iofs himla lätt att lära sig, om du nu är sugen på det :)
Annars kan du göra armband på ungefär en miljon olika sätt. Sök på "knyta armband" eller "makramé" så får du två olika förslag :)
 
Har bara dåliga minnen från när jag försökt lära mig sticka. Hehe. Dock virkningen vore kanske kul att ta upp :)

Bra ide med pussel! Det är något jag faktiskt funderat på tidigare. Brukar finnas en hel del på second hand :)
 
Jag är en stackare som får panik när jag ser virkningsmönster på papper.

Men med Youtube så ser man ju allt göras och då helt plötsligt har jag lyckats lära mig virka och dessutom ganska avancerade grejer.

Detta görs framför TV:en, men man måste ibland räkna och hålla koll vilket gör att man inte ser allt som visas men å andra sidan gör man ju något vettigt.

Att virka grytlappar är bland det lättaste som finns och har ju en praktisk utgång.

Sticka borde vara lättare att göra utan att titta.....när man lärt sig.
 
Jag hade varit lite skeptisk mot pussel på secondhand. Tänk om det fattas en bit? Jag vågar nog inget annat än oöppnade pussel... ;)


Vi köpte ett helt nytt pussel med plast runt som det fattades två bitar i........skitjobbigt! Vi kunde inte reklamera eftersom vi väntade för länge innan vi satte ihop det.
 
Har bara dåliga minnen från när jag försökt lära mig sticka. Hehe. Dock virkningen vore kanske kul att ta upp :)

Bra ide med pussel! Det är något jag faktiskt funderat på tidigare. Brukar finnas en hel del på second hand :)
Sticka! Jag hade samma erfarenhet men som vuxen är det helt annorlunda, sticka är den perfekta sysselsättningen framför tv:n :)
 
Lär dig splitsa och därmed att göra grimskaft, långrep, reptömmar och repgrimmor!

Det är många som vill ha anpassade grimskaft, långrep som lasthjälpmedel eller "NH-rep", så avsättning är inget problem...
 
Lär dig splitsa och därmed att göra grimskaft, långrep, reptömmar och repgrimmor!

Det är många som vill ha anpassade grimskaft, långrep som lasthjälpmedel eller "NH-rep", så avsättning är inget problem...
Kan man göra grimmor med då?

Äh ser nu att du skrivit "repgrimmor".
Det är för sent, jag borde nog sova nu...
... men måste fråga först, finns det någon bok där man kan lära sig detta?
 
Kan man göra grimmor med då?

Äh ser nu att du skrivit "repgrimmor".
Det är för sent, jag borde nog sova nu...
... men måste fråga först, finns det någon bok där man kan lära sig detta?

Det går att hitta instruktioner för hur man gör knopar och splitsar i olika sorters rep både i böcker, och på nätet, ofta i form av illustrerade "steg-för-steg" instruktioner.

Likaså avseende hur man knyter repgrimmor av olika slag.

Sedan är det bara att skaffa splitsverktyg, och lite rep och hakar och börja träna.

De första försöken blir kanske inte så bra, men med övning så tar det sig...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 852
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 185
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 800
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp