Vad kan man begära av mötande...

Sv: Vad kan man begära av mötande...

Givetvis så handlar detta om när man möter en hund och går på varsin sida vägen. Skulle inte riskerat den framgång vi nått hitills med att gå jätte nära mötande hund. Givetvis håller jag min hund borta, möjligens ser hon inte ett dugg farlig ut eftersom hon inte drar å flåsar i kopplet normalt utan hon går bakom mig. Möter vi en hund som inte bryr sig, ja då bryr inte hon sig nämnvärt heller utan det är just vid närgångsna hundar, flåsande, morrande och stretande hundar som hon reagerar....och då kan det ju inte bara vara jag som har ett problem, även om den andra personen kanske inte tycker det är ett problem?

I vilket fall är jag inte bitter, utan undrar bara hur väl man får informera mötande personer och lite vad man kan vänta sig av dem.

Jag har en hund som jag möter relativt ofta på väg till jobbet. Denne har min hund både skällt och morrat på så jag blev väldigt chockad den dagen den hunden kom lös fram till oss och matten SLUTADE ta fram kopplet bara för jag har en tik :eek: tyckte att min
"nä men olyckor händer (så jag är inte sur för din hund råka komma hit) men det är lite olustigt för hon brukar kunna bita åt andra hundar" dög som förklaring att hon skulle ta bort sin hund. Iställe möttes jag av "Är de en tik? JAHA men då är de lugnt" :grin:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 002
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 483
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 310
Senast: Liran
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 296
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka