Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Vad tycker du är max för en start i Msv C/B?

• 200 kronor

Röster: 34 55,7%
  • 300 kronor

Röster: 24 39,3%
  • 350 kronor

Röster: 2 3,3%
  • 400 kronor

Röster: 1 1,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    61
  • Omröstning stängd .
Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Anmälningsavgifterna runt Sthlm har skjutit i höjden, vad tycker du att du kan betala för en start i MsvC/B?

Sv: Vad kan du tänka dig att betala för en start i MsvC/B?

Naturligtvis får man svara oavsett var man bor i Sverige...

Det beror ju också lite på prispengarna och hur arrangören väljer att göra med dom. Nu behöver dom ju inte ens dela ut prispengar utan enbart hederspriser.

Svårt att svara på. Redan 250 som har känts som standard senaste året har kännts mycket, samtidigt som jag ju nyss anmält till en tävling med 350 kr i anmälningsavgift. Uppenbarligen kan jag alltså tänka mig att betala det, men det känns samtidigt inte ett dugg OK. Röstar på 300 men egentligen tycker jag itne att mer än 200 skulle vara nödvändigt, det verkar fungera på många andra ställen i Sverige.

haha jag är den enda stackaren som röstat på 350kr, och det är inte för att jag tycker det är ok - långt ifrån. Men jag vet att jag hade betalat det. :grin:

*kl*

Svarade 200 för som sagt vet att de flesta tar 220 men 250 är nog min absoluta smärtgräns...

Jag skriver 200 kr när jag tänker på den breda massan.

Själv är jag nog beredd att betala både 400-500 kr om jag kände att jag verkligen ville starta på en viss tävling/tävlingsplats.

Eller alltså, det beror lite på prispengarna också. Och hur stor chans man anser sig ha till placering :angel:
Jag betalar inte 400 spänn för att ta ut en grön häst och prova på klassen, om jag kan välja att starta på annan plats, annan dag etc till ett mer humant pris.

Med tanke på hur lite jobb det är att arrangera dressyrtävling jämförsvis med hopptävling o hur lite funktionärer som behövs så borde 200 räcka för start i dessa klasser. Men har man höga premier så blir det ju värre men då hade jag valt bort den tävlingen. Hellre låga startavgifter o hederspriser tycker jag. Jag röstade på 200;-

Alltså i de här klasserna är det ju sällan frågan om rena prispengar. Men om jag kan få anmälan åter vid placering så skulle jag säkert kunna tänka mig att betala en något högre anmälningsavgift än om det bara är hederspriser.
Jag röstade på 300 btw, har tävlat för mkt i sthlm-distriktet för att tro att 200 är realistiskt :crazy: även om jag skulle vilja det.

Men det är väl domarna som äter upp pengarna iom så lång tid/ekipage + begränsningen jämfört med hoppning? Det har väl inte så mycket med de ideella funktionärerna att göra eller tänker jag fel nu?

Jo visst är det det men jag menar att det borde vara lätt att anordna FLER regionala så det inte blir sånt tryck på dom som gör det. Då blir anm avgifterna lägre också för konkurrensen blir större.

Här kostar fortfarande en DYR start 200 PF....:D

Men det är väl domarna som äter upp pengarna iom så lång tid/ekipage + begränsningen jämfört med hoppning? Det har väl inte så mycket med de ideella funktionärerna att göra eller tänker jag fel nu?

Tja vi har kört regional dressyr upp till MsvB på 4 funktionärer + domare

1 speaker, 1 sekretariatet, 1 dörröppnare, 1 skrivare. Ibland har speakern varit samma person som sekretariat. När vi kört utomhus behöver vi ingen dörröppnare så då kan det vara 2 eller 3 funktionärer. Skulle vilja se den hopptävling på samma antal.. skulle inte vilja vara med på den hopptävling med samma antal :D

Jag röstade på 300kr, hade det funnits 250kr så hade jag valt det.

Senast ändrad:

1 speaker, 1 sekretariatet, 1 dörröppnare, 1 skrivare. Ibland har speakern varit samma person som sekretariat. När vi kört utomhus behöver vi ingen dörröppnare så då kan det vara 2 eller 3 funktionärer. Skulle vilja se den hopptävling på samma antal.. skulle inte vilja vara med på den hopptävling med samma antal :D

Klart imponerande men knappast möjligt på alla anläggningar. Det kräver ju att sekretariat, speaker och skrivare kan ha kontakt och länga över protokoll och resultat (eller iofs det räcker kanske med skrivare och speaker på samma ställe). Parkeringsvakt skulle nog de flesta ha svårt att klara sig utan också men har man gott om plats för parkering så fungerar ju det. Rent säkerhetsmässigt tycker jag också att det kan bli problem om det inte finns någon funktionär (eller överdomare) ute på tävlingsområdet. Men visst går det med mycket mindre folk än man tror, frågan är hur många sådana tävlingar de orkar om det som här är 80 starter dvs tävlingen pågår från 8 till 8 plus för- och efterarbete. Men all heder åt dem som gör det.

Ok... Jag är den enda som röstat 400kr. Och min motivering lyder som så, jag vill tävla och kommer att tävla. Tänker inte tjaffsa om småpengar...

Ok... Jag är den enda som röstat 400kr. Och min motivering lyder som så, jag vill tävla och kommer att tävla. Tänker inte tjaffsa om småpengar...

Tja..ska du på ett meeting och vill rida tre starter så kan det då skilja på mellan 600:- i startavgifter till 1200:- beroende på om man tycker maxpriset är 200:- eller 400:-

"Småpengar" är ett relativt begrepp helt klart..:rofl: För mig är det tre-fyra kronor..:angel:

Småpengar???:confused::confused: Vad är du? bukes egna miljonär eller? Har du ens räknat på det där innan du skrev? Eller startar du 3 tävlingar/år?

Sorry men jag blir rätt upprörd när jag läser ett sånt urbota korkat uttalande. Vi som tävlar regelbundet o kanske inte bara i dressyr och dessutom är vanliga arbetare har nog en ganska annorlunda syn på vad småpengar är.:crazy:

Jo visst är det det men jag menar att det borde vara lätt att anordna FLER regionala så det inte blir sånt tryck på dom som gör det. Då blir anm avgifterna lägre också för konkurrensen blir större.

Ja, det hade ju varit bra att inse!

Shit :D

Men hur många starter hade ni då? Och ni hade bara en bana? Tänker på skrivaren, haha!

Shit :D

Men hur många starter hade ni då? Och ni hade bara en bana? Tänker på skrivaren, haha!

Att skriva en klass med 40 starter trodde jag att man alltid gjorde som skrivare?

*kl*
Vi skulle säkert kunna betala 400 kronor för en start, men jag tycker att det är alldeles för dyrt.

Man behöver inte åka så långt för att betala 160 kr för en start i Msv...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 760
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar