Vad kan det vara?

L

lie

För 1 vecka sedan så hade hästen typ som regnskållar eller vad de kallas för? Det hade hon endast vid manken men nu har de spridit sig över hela kroppen, på ben m.m. Hon får inte för mycket protein( analyserat) och det är inte av täcket för då hade hon inte haft det på halsen,huvudet,och benen. Vad kan det vara? Kan de få sådär om de är lite stressade kanske? Senaste tiden har varit rätt tuff för henne, tävlingdebut m.m.
Får väl ta blodprov och skicka iväg om det inte blir bätre, men vad tror ni?

Sv: Vad kan det vara?

Säkert svamp-utslag eller protein reaktion....Kanske ni gjort ngn ändring i foderstaten nyligen!?
Om det ä svamp rekomenderar jag att spraya/svampa med Jodopax-lösning på utsatta ställen varje dag.....:idea:
De gjorde jag iallafall och det vart mkt mkt bättre!!
Lycka till o hoppas ni kommer till rätta med problemet snabbt!!:)

Sv: Vad kan det vara?

Den enda ändringen är att hon fått 1 dl olja i fodret, men tog bort det nu då hon tröttnade på det. Okej, sprayar med äppelcidervinäger som är utspätt med vatten och det försvann då på ryggen, men som sagt så kommer det nytt..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat